Anden dag i Chicago 28/7

July 28, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 22 °C

Så stod den på virkelig sightseeing i dag i Chicago. Vi stod tidligt op og fik morgenmad og fik kigget på motel/hotel i Nashville, hvilket vi besluttede at vente lidt med til senere på dagen, hvor vi så fik bestilt. Det ligger et godt stykke uden for Nashville men det var under budget og der er morgenmad og pool, så vi klager ikke.

Vi startede dagen med at køre til en wrestling butik, hvor louise skulle købe en gave til hendes fætter, men det var ikke muligt at købe noget i butikken :( så vi kørte videre med en lidt øv følelse, da vi var kørt senere pga butikkens åbningstider. Vi kørte til Western Avenue station, hvor vi parkede bilen og ventede på et tog Chicago Union Station, som er Chicagos største station. Herfra gik vi til The board of trade, hvor der handles med futures på fx korn og kylling. I vores lidt gamle guidebog står der at man kan få en rundvisning, men det gjorde man desværre ikke mere. Det samme skete for os på The Mercanticale exchange, men her anbefalede de os at gå hen på The Federal Bank Reserve, hvor der var et lille museum. Det var til gengæld en rigtig god oplevelse. Vi så hvor meget 1 million dollars egentlig fylder i 1 dollar sedler og vi fik et lille foredrag og banksystemet i Amerika. Det var lige noget for mig og med der fra fik vi pengestrimler, altså destruerede penge.

Vi gik nu videre og så willis tower, som er den hæjeste bygning i Chicago og har været den højeste i verden. Den er 110 etager høj. Det var dog ret dyrt at komme op, så vi ventede til deres anden høje bygning, som er 95 etager. Vi var bare så uheldige den dag at lige da vi kom omkring kl. 19, så var der totalt overskyet, så man kunne intet se :(
    Vi vil huske d. 28/7, som en ret uheldig dag, men hvis vi kan samle alt uheld på en dag, så er det fint for mig 😉

Vi fik også set diverse skulpturer, da chicago er meget kendt for skulpturer og arkitektur. I 1800-tallet brændte byen ned og der valfartede arkitekter fra hele verden til for bygge byen op igen. I samme sammenhæng så vi ogsp Marina City som er to højhuse som ligger ned til Chicago River også er de bygget således at de første 18 etager er til parkering og de resterende op til 60 er til beboelse. Se et billede af det nedenfor.
    Sidst så vi et gammelt vandtårn, som overlevede branden. Det var et ret flot gammelt vandtårn.

Efter en lang dag med sightseeing sluttede vi af på Ronny's som er et steak house. Det var rigtig godt! Jeg fik en steak med bagt kartoffel, hvidløgsbrød og salat til. Det var lige det man havde brug for efter en så lang dag.

Vi skulle derefter med toget hen til Western Avenue, hvor bilen holdte. Der var så et arrangement inde i byen, hvor der valfarede unge mennesker til. De skulle så alle med det samme tog. Det var virkelig til at få klaustrofobi af! Puha det var godt vi kun skulle en station!

Vi fik hentet bilen og kørte til vores motel. Vi fik derefter pakket det meste i bilen, for den står på en lang køretur til country byen Nashville i morgen.

Nu er klokken også blevet 00.30, så nu skal vi sove! Godnat 😴