Første dag i Memphis 2/8

August 2, 2016 in the United States ⋅ 🌙 28 °C

Vi vågnede til væggeuret omkring kl. 8 og lå derefter lidt med mobilen og slappede bare af. Vi fik derefter spist morgenmad.

Efter en lidt sløv morgen var vi inde i Memphis by omkring kl. 11. Her skulle vi se Sun studio, som var der Elvis indspillede sin første sang og hvor mange andre store kunstnere også har indspillet musik fx Johnny Cash. Vi fik en rundvisning, hvor vi fik historien om hvordan studiet startede og hvem der indpillede den første rock'n roll sang, for det var nemlig ikke Elvis. Det var Jackie Brenston med nummeret "Rocket 88".
    Første sang Elvis indspillede var faktisk en popsang, men da Sam Phillips satte ham sammen med to country musikere, så sang Elvis blues og det kombineret med deres country blev til det unikke mix som Elvis producerede. Vi så til sidst det berømte studie og fik taget billede med det ene objekt som stadig var fra elvis' tid, da det egentlig blev solgt i 1960 og lavet til butik. Mikrofonen på billedet nedenfof er den eneste originale ting fra den tid udover vægge og gulve.
    I morgen skal vi til Graceland for at høre mere om kongen af rock'n roll. Det bliver godt 😍

Vi havde planer om The National Civil Rigths Museum om eftermiddagen, men det har lige præcis lukket om tirsdagen, så planerne måtte ændres. Vi tog derefter ned til Memphis Riverboats for at tage en tur med en hjuldamper på The Mississippi River, men sidste og eneste båd var lige kørt, så heldet var virkelig med os.
    Vi spiste frokost lige ved siden af, hvor vi fik gode sandwich, men servicen var ret elendig. Det var heller ikke hendes bedste dag 😉

Efter det kørte vi til et antikmarked, som vi var sikker på var åben. Det var meget hyggeligt. Der var rigtig mange meget gamle ting.

Vi kørte derefter tilbage til vores hotel i West Memphis, hvor vi slappede af og Louise fik styr på hendes bolig situation i Californien. Om aften fik jeg snakket med joe inden vi skulle ud og spise - det var rart at snakke med ham igen, men også mere besværligt efter at han er kommet hjem til Danmark. Vi kørte efter aftensmad med ham i højtaleren i bilen. Vi kørte først efter en fiske restaurant kaldet Flying Fish, men den nærmeste frie parkering kostede 13$, så det gjorde vi ikke. Vi besluttede os så efter en så træls dag, at spise smoothie og is til aftensmad fra Dairy Queen. Det var super godt - måske ikke det sundste, men vi er jo i Amerika 😃

Vi hyggede på værelset indtil tidlig sengetid, da der er en lang dag i morgen med Graceland, museum og Riverboat. Godnat 😴