Satellite
Show on map
  • Day 39

    Første dag i Panama 19/8

    August 19, 2016 in Panama ⋅ ⛅ 29 °C

    Så er vi vågnet i Panama og skal nyde 3 fulde dage her i sommer og sol, håber vi (:
    Vi kommer til morgenmad, hvor vi møder vores første udfordring, vi skal spørge hvor mange af de muligheder der er på menukortet vi kan vælge. Hun forstår INGENTING! Jeg må frem med google translate og skrive spørgsmålet for at hun kan læse det og derefter svare "uno" :D
    Vi får dog valgt og det smagte godt! Jeg fik toast og noget scramble egg med grøntsager og Louise fik pandekager med sirup.

    Vi gik derefter i poolen oppe på 13 etage. Der var en rigtig god udsigt ud over Panama City. Vi skulle have frokost på hotellet, som var i samme restaurant som der var morgenmad i. Vi møder den samme tjener, som til morgenmaden og med det samme hun ser os smiler hun stort og smågriner lidt. Hun får hjælp af en anden til at oversætte lidt af ordene, så nu kan jeg ris, kylling og rejer på spansk :D
    Hun kom først med et glas vand selvom vi havde bestilt sprite, så vi troede lige at hun havde misforstået, men så kom spriten bagefter :D Det er altså ikke nemt!

    Det blev dårligt vejr efter frokost, så jeg snakkede med Joe og hørte lidt om hvordan det går hjemme i Danmark. Det er ved at være næsten 2 måneder uden at jeg har set ham. Det kan mærkes skal det siges! Det var dejligt at få snakket med ham igen. Imens vi snakkede kom der folk forbi og sagde "Ola" og jeg sagde selvfølgelig "Ola" igen. Det synes han var meget sjovt :D Jeg nåede også lige at forstyrre min mor under en pigeaften i Bryghuset.

    Det blev bedre vejr og vi lå ved poolen og løste noget kryds og tværs og lavede nogle talknusere i en lille bog jeg har med.

    Vi bor ikke særlig langt fra vandet, så vi håbede at finde en restaurant ved vandet, men da vores held ikke er med os, så gik vi et par kilometer uden at møde andet end motionister og græsarealer. Vi gik derfor tilbage og spiste på en restaurant en gade væk fra os. Det var nu meget hyggeligt. Vi fik en god spagetti Carbonara og jeg fik en godt glas hvidvin til fra Chile. Imens så vi OL og lyttede til karaoke, som var på den restaurant vi sad på. Vi hyggede os og fik hørt noget spansk musik.

    Vi tog hjem på værelset, hvor vi tidligere på dagen havde vasket noget tøj i håndvasken. Louise ville så lige tørre et par underbukser med føntørren og med hendes held kan vi jo så gætte hvad der sker. Hun får brændt hul i hendes helt nye underbukser :D Jeg var flad af grin!

    Godnat!
    Read more