• Day 13

Coral Gables and Kendall

March 23, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Vandaag zijn we met oom Ton en tante Dee wezen ontbijten bij een Cubaanse cafeteria. Ik had flatsteak met eieren en friet en Geert had eieren met spek en friet. Ook kregen we Cubaanse koffie (heel zoet heb ik gehoord) met brood wat je er dan in hoort te dopen. Heel bijzonder😂
    Vervolgens zijn we met z’n tweeën doorgereden naar Coral Gables. Dit is een wijk in Miami, dat net als de meeste wijken op zichzelf fungeert. We wilden graag naar het Coral Gables museum.
    Het museum was niet erg groot en voelde een beetje alsof ze van alles hadden wat niet bij elkaar pasten en toen maar een museum hebben opricht om dit allemaal een plaatsje te geven. Er was een tentoonstelling over een man die in Coral Gables fotos maakt van de bijzondere bomen met een super oude camera. Je krijgt dan van die zwart wit fotos op plaat. Erg bijzonder. Daarna was er een tentoonstelling over een belangrijke huisarts uit de buurt, met oude dokters spullen. Er was een tentoonstelling van schilderijen van kinderen van een school en er was een deel over het onstaan van Coral Gables.
    Het was een interessant museum, maar in verhouding was er weinig te zien.
    Daarna zijn we naar een Barnes and Nobles gereden waar we eerst bij een Petco zijn geweest. Ze verkopen hier naast de “nomale” huisdieren ook veel reptielen en lichtgevende visjes. Ook hadden ze poezen in het raam, die gered waren en nu een huisje zoeken.
    De Barnes en Nobles was serieus mega! Super veel boeken, merch en ook muziek! We hebben lekker rondgestruind en bij de starbucks in de winkels gezetten. Ik denk dat mid terms eraan komen want het aantal mensen dat er zat te leren was ongelovelijk. Er zat een jongen naast ons te studeren uit een mega dik boek over brandweermannen en die gaf het zo’n 10x op. Hij sloeg daadwerkelijk met zijn hoofd in zijn boek en heeft de panelen van het plafond geteld.
    Naast de Barnes en Nobles zat nog een Micheals. Dus ook hier zijn we nog even naar binnen geweest, waarna we naar een Target zijn gegaan voor nog wat Late in the Afternoon shopping. Hier hadden ze een t-shirt waar ik al een eeuw naar opzoek ben (powerline van A goofy movie).
    We gingen terug naar tante Dee en zijn met haar en oom Ton wezen eten bij de Burger King op meer coupons. De Burger King hier heeft een machine staan waar je drinken kan halen. De keuze daarop is zo bizar groot!