Satellite
Show on map
  • Day 9

    Ziua 9 - Peștera Vântului

    March 16 in Spain ⋅ ☀️ 24 °C

    După un drum absolut superb pe coasta de nord a insulei - autostrada diferită de cea din sud și cu vedere faină la ocean - am poposit în orășelul Icod de los Vinos. Drumul până aici e f deluros și e plin de terase cu viță de vie. Dar lăsăm turul de degustat vin pentru la anul și ne îndreptăm spre parcarea de la Cueva del Viento.

    Ajungem cu 30 de minute înainte să înceapă turul, așa că avem timp să citim despre ce vom vizita - o porțiune mică dintr-o serie de galerii subterane create de lavă - aproximativ 18km.

    Tur ghidat, plin de fun facts și vizită interactivă în cea mai lungă peșteră vulcanică din Spania. Nu e chiar atât de frig, degeaba am cărat geaca după mine.

    Am învățat despre diferențele dintre diferitele tipuri de lavă - cea fierbinte și lichidă și cea mai "rece" și am înțeles ce fel de vegetație și păduri crește pe fiecare tip de lavă. Acuma înțelegem mai bine tipurile diferite de rocă vulcanică pe care am tot mers zilele astea.

    Am aflat și că aici pe Tenerife sunt peste 300 de vulcani și că insula e practic acoperită de diferite tipuri de lavă în diferite stagii de evoluție - unele vizibile și unele nu. Am mai aflat șocați și de erupția din La Palma de acum 3 ani. Haha habar nu aveam.

    Am mai aflat și că în Hawaii este un vulcan care erupe constant de vreo 40 de ani și că acolo e singurul loc din lume unde poți merge peste câmp de lavă activă. Acolo sunt top 5 peșteri vulcanice din lume și asta de azi e a 6-a. Aparent după capitolul astrologic, Hawaii și Tenerife sunt într-un fel de competiție.
    Read more