Internationale camping Schwartzwald

June 7, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 13 °C

Weer een flink stuk rijden, met erg veel file op de snelweg. De Ferien beginnen nu in Duitsland en er wordt veel aan de weg gewerkt. Het laatste deel van de route gaat weer over binnendoorwegen en kronkelpaadjes door de heuvels. Ook smalle bochtige wegen met slecht wegdek. Melle geniet ervan de camper hier overheen te manoeuvreren. De weg wordt echter steeds smaller en tegenliggers kunnen we eigenlijk al niet meer met goed fatsoen tegenkomen. Als de weg nog smaller wordt en we voor de 3de keer een bord max 2,4 ton negeren komen we ook nog een bruggetje tegen met een maximale hoogte van 3 meter. 20 cm te laag voor ons. Het bruggetje oogt hoger en we gaan er van uit dat er waarschijnlijk wel een bepaalde marge wordt aangehouden. Agnes stapt uit om te kijken of het past als we er stapvoets onderdoor rijden. Het past makkelijk. Verderop het weggetje springt er een man uit z’n kioskje/barretje en zegt dat we echt niet verder kunnen. De weg hoger op de berg zou echt te slecht zijn voor ons. Grint en gaten in de weg. Vooruit toch maar gekeerd en op de gedetailleerde aanwijzingen van het mannetje hebben we via een flinke omweg om de berg heen via een vrachtwagenfreundliche route onze camping bereikt.
    De camping en de omgeving is helaas niet zo bijzonder als we hadden gedacht (behalve de douches, die zijn god-de-lijk!!). Bij de balie zien we toevallig een foldertje van Legoland (op ongeveer 125 km van hier). Als we de jongens vertellen van dit idee zijn ze niet meer te houden. De volgende dag vertrekken we dus richting Günzburg.