• Day 22

Moby Dick újra

September 18, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Szinte ezzel kezdtük, és most ezzel is fejezzük be: bálnales. 3 hete nem láttunk (illetve láttunk de annak csak a neve bálna, amúgy delfin - pilot whale), Kata pedig amíg itt voltunk, végig mindenhol kereste a bálnákat (erről egyszer lesz egy jó kis videó is talán), úgyhogy még egyszer jövünk a Moby Dick-el egy körútra. Menetrend ugyanaz, legyünk ott 8.40-re. Tegnap elmaradt az időjárás miatt, egész nap senki sem ment ki, ma pótolják.
    Reggel korán keltünk, össze pakoltuk a cuccainkat, próbáltuk úgy, hogy férjen még sok minden bele ha vennénk valami szuvenírt de a biztonsági checkin-nel se legyen szívás ha ki kell pakolni. Szóval két nagy utazó hátizsák tele cuccal, amit 3 hétre hoztunk, valamint két kis hátizsák, benne kaja, esőkabát, ananász, főtt kukorica. 2 km a kikötő, lebaktatunk. Tegnap előtt megkérdeztük, mert nekünk itt már logisztikázni kell a csomagok miatt, ott hagyhatjuk e őket s Moby Dick irodában, mondták persze. Szóval csomag lerak.
    Az idő kicsit szürke, az óceán felett napos. Megjelenik egy nagy szivárvány a kikötőt felett, ennek örülünk, de igazából azt jelenti, hogy ott csapadék van, és jön is felénk. A hajóra úgy szállunk fel, hogy szakad az eső, belülre ülünk. Hamar eláll, gyorsan fel a tetőre, elsőként, foglaljuk le a jó helyet.
    Haladunk a partvonal mellett, óriás szivárvány itt is, szinte a hajó mellől indul, és az óceán fölött szabályos félkört alkot. És persze újra elázunk, de most már nem baj.
    Egy idő után delfin raj, csodaszépek, ahogy úsznak, ugrálnak, játszanak a hajó mellett. Utána sok ideig semmi. Egyszer csak nagy öröm, bálna? Nem, "csak" egy tengeri teknős. Nagyon jó, hogy láthattunk ilyet is az élőhelyén.
    Utána telt az idő, egyre kintebb mentünk a nyílt óceánra, térkép alapján sokkal nagyobb területet jártunk be, mint legutóbb, de semmi.
    Hirtelen sok sok sirályt látunk a vízen, oda megyünk nagy delfinraj vadászik a víz alatt, közben ugrálnak, néha a sirályokat lökik arrébb, látványos, érdekes.
    Sajnos bálna sehol. Most se. De láttunk kétféle delfint. Idő van, lassan indul a délutáni nézés, megyünk vissza a kikötőbe. Hazafelé a kapitány még elmeséli megint amiket szokott, meg hogy a vihar előtti napon, azaz két napja délután 6 sperma bálnát is láttak. Ja, mindig ezt mondja, hogy bezzeg tegnap. Sebaj, ez most akkor kimaradt, egyszer majd vissza térünk de szigorúan májusban, a nagyobb méretű bálnák (pl a kék bálna) márciustól júniusig van itt, jól bezabálnak és innen mennek tovább északra hogy utána hónapokig ne egyenek megint. Lényeg, hogy májusban vannak a legtöbben, ezért akkor kell jönni, bár amilyen szerencsénk van, a kapitány majd elmondja: tegnap láttunk kék bálnát meg 25 cápát és még giant shark-ot is, sajnos ma épp nem volt csak két tonhal. 😋