Satellite
Show on map
  • Day 5

    Glasgow - Ibrox Park

    May 5, 2018 in Scotland ⋅ ☁️ 14 °C

    Teprve až po dvou nocích zde již strávených jsem měl konečně prostor i na prohlídku Glasgow, největšího města Skotska a třetího největšího v celém britském království. Turistických památek zde sice mnoho není, ovšem jedná se o vyspělé, kulturní a kosmopolitní město s moderním výstavbou, které rovněž vábí mnoho turistů. Já jsem nejvíce času strávil v zajímavém Riverside muzeu dopravy (vstup dobrovolný) na pobřeží řeky Clyde a dále na stadionu Ibrox park, neboť jsem si dopředu zakoupil vstupenku na zápas místních Rangers proti Kilmarnocku. Domácí nakonec vstřelili 5 minut před koncem jediný gól utkání, a tak jsem si mohl na stadionu užít vítězné chorály. Od stadionu jsem si ještě užil příjemnou procházku po nábřeží řeky Clyde do centra města a v Kalvingrove parku jsem se zase prodíral mezi demonstranty podporujícími členství v EU a odtržení Skotska od Velké Británie, tedy přesný opak toho, o co se snaží centrální vláda. Hrdost Skotů a jejich neustálé vymezování se proti Anglii jsou patrné na každém kroku a rovněž i takovým historickým koloritem už od dob středověku.Read more