• Day 2

hike to Bethlemi Hut

August 23, 2015 in Georgia ⋅ ⛅ 3 °C

Během dne absolvujeme 10 km dlouhý výstup nádhernou krajinou a za krásného slunečného počasí o 1500 výškových metrů do základního tábora k bývalé meteostanici, která je nejvýše položenou budovou v Gruzii a výchozím místem pro následný výstup na vrchol. První úskalí přichází v podobě překonání rozvodněné ledovcové řeky. Někomu se to podařilo přeskákat po kamenech suchou nohou, někdo se musel dobrovolně namočit až po pás. Druhé, ještě větší úskalí, přináší překročení prvního ledovce, ke kterému přicházíme díky pomalejšímu tempu některých jedinců již po setmění. Navazujeme se a rovněž nasazujeme čelovky a pohybujeme se jen podle GPS, neboť skoro není vidět na krok a je nutné se vyhnout nebezpečným trhlinám. Poslední desítky metrů šplháme po sutině, až konečně dorazíme k Bethlemi Hut ve výšce 3670 m n.m. Na stavění stanů již nemáme náladu, a proto si platíme 35 lari za noc za možnost přenocovat v budově v prázdném pokoji jen s molitanovými matracemi.Read more