• Day 13

Krabi district - výlet na skútru

March 13, 2016 in Thailand ⋅ ☀️ 34 °C

Samotné město Krabi sice nenabízí návštěvníkům kromě svých trhů nic extra, ale je naprosto ideálním výchozím místem pro výlety do okolí, ať už po souši nebo po vodě. My se dlouho rozhodovali, jak dlouho zde zůstat a jak nejlépe čas v této destinaci využít. Railay Beach, Ko Lanta, Ko Phi Phi - to všechno jsou úžasná místa, ale na návštěvu všeho čas nezbýval. Na dnešní den jsme navíc opět podlehli touze ještě jednou si osedlat vypůjčeného skútra a objevovat okolí. Jako první jsme si to namířili do 10 kilometrů vzdáleného Tiger Cave Temple (Wat Tham Sua). Jedná se o chrámovou jeskyni, v níž meditují místní mniši a chodí se zde pomodlit i cizinci. Lze si projít i okolní džungli zvanou "Wonderland", kde lze projít další jeskyně a zahlédnout další mnichy a jejich skromné příbytky. Opravdový zážitek však nabídne až výšlap po 1237 strmých schodech do vápencové věže, na jejímž vrcholu se vypíná velká pozlacená socha Buddhy a odkud je nádherný panoramatický výlet na všechny strany. Návštěva celého místa nabízí opravdový duchovní zážitek a nejen to. Nasedáme na skútry a míříme si to po hlavní cestě dalších 20 kilometrů ke Klong Thom Hot Springs, což jsou "horké prameny" s léčebnými účinky. Jsou to vlastně malá jezírka vytvořená na hladké skále, přes kterou protéká voda s minerální solí a teplotou až 40 °C. Celá tato kaskáda s horkou vodou tvoří vodopád, který se nalévá do studeného potoka pod ním. Člověk tak může uprostřed džungle relaxovat v horkém jezírku a poté se jít sklouznout do studené vody, aby se zchladil. Neobyčejný zážitek. Poté, co se tady vyblbneme, vyrážíme k třetímu a poslednímu cíli dnešního výletu - Emerald Pool (thajsky Sa Morakot, též nazýván Crystal Lagoon) v Thung Teao Forest National Park. Jedeme tedy dalších 30 kilometrů na jihovýchod, kvůli pokročilé hodině se snažíme jet co nejrychleji, i když sem tam se musíme nepochopitelně vyhýbat protijedoucím skútrům. Kolem čtvrté hodiny dorážíme na místo, kde zjišťujeme, že v pět hodin se park zavírá. Strážník u budky před vstupem do parku se nás proto zdráhá pustit, ovšem když ho přesvědčíme, že se půjdeme podívat jen na chvilku, tak stejně po nás chce zaplatit plné vstupné 200 bahtů, což se nám zdá příliš. Pomalu se tedy smiřujeme s tím, že se vrátíme zpátky do Krabi, ale mladí Němci to nechtějí jen tak vzdát a hledají tajnou cestičku, kudy do parku proklouznout, neboť není nijak oplocen. Vzhledem k tomu, že se dlouho nevrací, považuji jejich pokus za úspěšný, a proto se kolem strážného prosmýknu i já a jsem v parku. Přebrodím říčku a vylezu na dřevěný vyvýšený chodník, který vede skrz parkem a ze kterého lze kolem sebe obdivovat nádhernou džungli s mnoha jezírky. Po necelých dvou kilometrech se přede mnou otevírá nádherná modrá laguna zvaná Emerald Pool, ve které se již koupou mí kamarádi, a přidávám se k nim. Se západem Slunce se zhruba po hodinovém koupání vracíme po stezce zpátky a řešíme ještě jeden problém. Mladí Němci si v lese kousek za vstupem do parku nechali (pro mě zcela nepochopitelně) své batohy se všemi doklady a nyní je samozřejmě nemohli najít. Ptají se tedy strážného a v obchůdku se suvenýry, kde se na ně nakonec usměje štěstí, protože jim je tam někdo nechal v domnění, že byly ztraceny. Do Krabi se vracíme již za tmy a večer si opět procházíme místní trhy.Read more