• Day 5

Stubai - den 4

August 26, 2021 in Austria ⋅ ⛅ 10 °C

Čtvrtý den jsme se nakonec rozhodli využít poslední předpokládané slunečné počasí tak, že dopoledne vystoupáme po 4 km dlouhé stezce o 450 metrů výše ke stanici lanovky Bergstation Eisgrat, která stojí u paty velkého stubaiského ledovce. Zde nasedáme do lanovky a necháváme se vyvézt na panoramatickou vyhlídkovou plošinu zvanou Top of Tyrol ve výšce 3210 m n.m. na vrcholu hory Schaufeljoch. Za krásného počasí zde byl úžasný pohled na všechny strany, takže jsme mohli spatřit všechny důležité tyrolské alpské vrcholy nebo Dolomity. Lanovkou následně sjedeme zpátky a jdeme se ještě podívat do ledové jeskyně Eisgrotto, kde zůstává po celý rok konstantní teplota 0 °C. Za cenu 6,5 € jsme čekali více než jen krátký okruh pod ledem, ale i tak to byl zajímavý zážitek. Zatímco Zdena s Lukášem se rozhodli odtud do údolí sejít pěšky, já jsem se s Tomášem kvůli svému kolenu rozhodl převýšení 1200 metrů raději zdolat lanovkou Eisgratbahn. Zážitkem byla i samotná cesta prostornou kabinkou s 24 koženými sedačkami (a wifi) a výhledy do okolí, kdy jsme obdivovali technické provedení celé supermoderní lanovky. Dole jsme se napojili na turistickou stezku Wilde Wasser Weg a procházeli malebné údolí Mutterbergtal podél divoké řeky Ruetz, cestou jsme míjeli několik vodopádů včetně úchvatného Grawa-Wasserfall, padajícího z výšky 180 metrů, a po zhruba 10 kilometrech jsme nastoupili do autobusu, který nás zavezl do Neustiftu. V místním kempu jsme stihli postavit stany dříve než začalo pršet, vysprchovali se v luxusních sprchách s rádiem a v restauraci jsem ochutnal místní specialitu Tirolel Gröstl.Read more