• Day 4

Stubai - den 3

August 25, 2021 in Austria ⋅ ⛅ 7 °C

Třetí den máme v plánu opět spojit dvě etapy s cílem na Dresdner Hütte, ovšem o poznání kratší a méně náročnější. Navíc po ranní mlze, která se roztrhala krátce po zdolání sedla Niederl (2629 m n.m.), se na nás konečně celý zbytek dne usmívá horské sluníčko a dopomáhá k nádherným výhledům do okolí. Cesta až k Sulzenauhütte pak již vedla z mírného kopce, kdy míjíme pár horských jezer, z nichž to nejhezčí bylo jednoznačně modravé Grünausee. Před samotnou chatou ještě odbočujeme kousek na úžasnou panoramatickou vyhlídku. Na terase chaty Sulzenauhütte, která je cílem spousty jednodenních turistů z údolí, si opět dopřáváme polívku s točeným pivem a vyrážíme dále. Další etapa v sobě opět skrývá jedno 400metrové stoupání a následné klesání. Kráčíme podél řeky Sulzenaubach po tzv. Wilde Wasser Weg směrem k ledovci Sulzenauferner, pod kterým se nám následně naskýtá úžasný pohled na ledovcové jezero, které je plněno stékají vodou z ledovce. Zde jsme si museli na chvíli sednout a kochat se tou krásou horské přírody, než dále vystoupáme do sedla Beijloch (2672 m n.m.). Od něj již lze vidět na cíl naší cesty a po hodinovém prudkém klesání po skaliskách (a mé útrpné bolesti kolene při chození z kopce) přicházíme brzo odpoledne do Dresdner Hütte. Abych si mohl vychutnat jablečný štrúdl s kafem venku na terase, museli jsme ještě počkat, než se uvolní místo u jednoho z mnoha stolů po jednodenních turistech. Večeři si již dáváme uvnitř (já skvělé Käsespätzle) a přemýšlíme, jak od následujícího dne poupravit plán naší cesty.Read more