• Day 4

Marrakesh - Medina

May 12, 2014 in Morocco ⋅ ⛅ 41 °C

MARRAKÉŠ nás "přivítal" obrovským horkem, teploměr na nádraží ukazoval 45°C. Abychom se nespálili, hodili jsme na sebe bundu a šli jsme pěšky asi půl hodiny do našeho hostelu Riad Massin na začátku medíny. Ve změti uliček jsme ho nemohli najít, a tak se nám vnutil jeden Arab a za malý obnos nám ukázal cestu. Poté, co jsme se ubytovali, šli jsme si koupit dvě nezbytné věci - opalovací krém a spoustu vody. K večeru jsme se vydali na slavné náměstí Djemaa el-Fna, které je jedním obrovským divadlem pod širým nebem. Kromě obrovského množství pouličních prodavačů a stánků s občerstvením tu nalezneme různé kejklíře, zaklínače hadů, alchymisty, akrobaty, hudebníky či vypravěče, obklopené spoustou přihlížejících z řad místních i turistů. Taková ukázka toho, jak to asi vypadalo na náměstích několik set let zpátky, kdy neexistovala žádné moderní média. Jelikož nám vyhládlo, podlehli jsme vábení jednoho z mnoha místních naháněčů a zasedli ke stolu. Po půlhodinovém čekání jsme se dočkali našeho kuskusu s masem, po trojité žádosti o placení nám místo toho ještě přinesli čaj, ale to už jsme odmítli. Zkrátka vás chtějí na místě udržet co nejdéle a vytřískat co nejvíce peněz. Kousek od náměstí se pak tyčí dominanta města - nádherná mešita Koutobia z 12. století. Zpátky do hostelu jsme se z náměstí vydali přes súky, obrovské tržiště pod střechou s mnoha uličkami a obchůdky. Honza si zde zakoupil po delším smlouvání bílou košili s dlouhým rukávem, kterou jsem mu potom celý zbytek výletu záviděl. Ve změti uliček jsme se však ztratili a do hostelu nás přivedla až GPS navigace v mobilu.Read more