Satelita
  • Dzień 10

Grand Canyon - day 2

30 sierpnia 2009, Stany Zjednoczone ⋅ ☀️ 34 °C

Ráno jsme nechali věci v kempu a vydali se už poměrně rovinatou cestičkou na Plateau Point, vzdáleného zhruba 2 kilometry od Indian Garden. Důvod této cesty byl jasný - když už jsme nešli až k řece na dno kaňonu, chtěli jsme Colorado vidět alespoň z výšky. Z Plateau je vidět proudit tuto slavnou řeku z výšky 400 metrů přímo pod vámi. Chvíli jsme tu poseděli, nafotili, kochali se tou krásou a sbírali síly na zpáteční cestu nahoru. Ta vedla po stejné trase, jakou jsme šli včera, takže na nás čekalo zhruba 10 kilometrů náročné cesty a kilometrové převýšení. Navíc jsme skoro celou dobu šli ve čtyřicetistupňovém horku, takže síly rychle ubíhaly. Po cestě jsou naštěstí dvě odpočivadla s pitnou vodou. Nahoru jsme vyšlapali zhruba kolem čtvrté hodiny a šli jsme v areálu visitor centra hledat nějaký obchod a sprchy, což se nám naštěstí také povedlo. Poté jsme vyrazili opět na cestu.
    Do GPS jsme zadali cíl cesty Lake Havasu, kde jsme hodlali přenocovat pod stanem. Ve Wiliamsu a Kingmanu jsme opět sjeli z dálnice na slavnou Route 66, která těmito městy prochází. Podél cesty lákají motoristy různé poutače motelů, benzínek, obchodů odkazující na tuto slavnou značku. Ještě podotknu, že "66" byla první cestou vedoucí z východu na západ USA. V americkém dálničním systému figurovala od 1926 do roku 1985, kdy byla nahrazena soustavou dálnic. Vedla z Chicaga do Los Angeles, ale dnes je dochováno jen několik úseků jako turistická atrakce označených "Historic Route 66". Nejdelší souvislý úsek je právě v Arizoně, na jehož trase leží právě i město Kingman, označované za srdce Route 66.