Southwest USA 2009

August - September 2009
Po 10 týdnech práce v kempu jsme si skupinka 7 lidí koupili letenky do San Francisca a půjčili si auto, se kterým jsme procestovali jihozápad USA - Kalifornii, Nevadu, Arizonu a nakoukli jsme i do Mexika. Read more
  • 22footprints
  • 2countries
  • 16days
  • 52photos
  • 0videos
  • 2.3kkilometers
  • 32kilometers
  • 7kilometers
  • Day 2

San Francisco - day 1

August 22, 2009 in the United States ⋅ ⛅ 15 °C

Čtyři lidi jsme přiletěli do San Francisca třemi různými letadly z Milwaukee, ale naštěstí jsme se na letišti brzo a rychle našli a mohli tak nasednout na podzemku BART a dojet do města do našeho hostelu. Co nás však překvapilo, bylo velice chladné počasí. Bez bundy a mikiny jsme se neobešli. Po ubytování jsme vyrazili do města a to hned do Chinatownu, kde se na každém kroku nachází nějaký ten stánek se suvenýry. Jelikož jsme měli hlad, zastavili jsme se u jídelního lístku nějaké čínské restaurace. Nějaká Číňanka nás pak vedla asi 3 bloky do oné restaurace. Jako příloha k masu se podávala vždy rýže, ale naštěstí nám kromě hůlek dali i příbor, takže jsme se nakonec i najedli. Z čínské čtvrtě jsme to pak vzali přes italskou kolem nejvyšší budovy ve městě Transamericas Pyramid až na kopec Telegraph Hill. Odtud byla pěkná vyhlídka na velkou část města. Z kopce jsme pak sešli až dolů k zálivu na Fishermans Wharf, kde se nachází spousta obchodů, restaurací, muzeí a dalších atrakcí. Obchodníci zde lákají turisty na různé vyhlídkové plavby. Bohužel lodě směřující přímo na ostrov Alcatraz s možností podívat se do útrob slavné věznice se musí objednávat dopředu. Velkou atrakci pro turisty představují na slavném molu Pier 39 stovky válejících se tuleňů a lachtanů. Komu by se taky chtělo do té ledové vody. Ne nadarmo byla alcatrazská věznice umístěna právě na ostrov ve vodách sanfranciského zálivu. Údajně se z této "věznice, odkud není úniku" snažilo utéct 36 vězňů, z nichž tři zřejmě byli ve svém pokusu úspěšní. Od roku 1963 je však věznice nadobro zavřená.Read more

• Day 3

San Francisco - day 2

August 23, 2009 in the United States ⋅ ⛅ 14 °C

San Francisco je známé a krásné především svou polohou v zálivu a na kopcovitém teréně. Ať se postavíte na jakoukoliv křižovatku, je skoro pravidlem, že kolem sebe uvidíte jenom ulice vedoucí buď do kopce nebo z kopce. Zážitkem pro mě tedy byla jízda slavnou městskou historickou tramvají zvanou cable car. Jízdné stojí 5 dolarů, ať jedete jakkoliv daleko, ale při troše štěstí se můžete svézt pár zastávek zadarmo, pokud stihnete včas vystoupit, než se k vám dostane příslušná osoba vybírající v tramvaji peníze. Já jsem se však rozhodl nastoupit na Union Square a absolvovat celou jízdu až na konečnou. Cestou od Lombard street až k zálivu pak tramvaj nabere z prudkého kopce docela slušnou rychlost. Poté jsem se musel opět vyškrábat nahoru, abych se mohl pokochat pohledem na Lombard street, jejíž jeden úsek je označován za nejklikatější ulici na světě. O dva bloky dál rovnoběžně se táhnoucí Filbert street je se svým sklonem 17° (31,5 %) zase nejprudší ulicí na západní polokouli. Se svými kamarády jsem se pak vydal po pobřeží směrem ke Golden Gate Bridge.
    Po cestě jsme navštívili pěkný Palace of Fine Arts s antickými motivy, který byl postaven roku 1915 k příležitosti Panamsko-pacifické expozice. Ke Golden Gate Bridge to však bylo pěšky stále daleko, navíc byl v mlze, což není žádným překvapením, a tak jsme se rozhodli zabočit a podívat se do Golden Gate Parku. Neodhadli jsme však měřítko mapy, a tak jsme se vláčeli přes park Presidio celí hladoví nekonečně dlouhým lesem a samozřejmě do kopce, dokud jsme nenarazili zase na civilizaci. Za vděk jsme vzali alespoň u cesty rostoucím borůvkovým keřům. V západní části San Francisca, kde jsme se teď ocitli, už sotva najdete nějaké kopce, ale taky žádné fastfoody, ve kterých jsme si při cestování navykli obědvat, protože jsou levné. Našli jsme však výbornou pizzerii, v níž nás obsluhovala Češka, která zde žila již šestým rokem. Z Golden Gate Parku už jsme zpátky do downtownu raději jeli busem a chtěli ještě navštívit českou restauraci Café Prague na Merchant Street. Na české točené pivo jsme si však museli nechat zajít chuť, protože již bylo zavřeno. Tím pro nás druhý den v San Franciscu pomalu skončil.

• Day 4

San Francisco -> Yosemite

August 24, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

Třetí den ráno jsme se vypakovali z hostelu, nasedli na bus a jeli do pobočky Ace/Rent4less vyzvednout naše rezervované 12místné auto Ford E-350. Modlili jsme se, aby nebyly žádné problémy s půjčením, ale naštěstí bylo vše v pořádku. V autopůjčovně nám sice vnutili ještě jedno pojištění, které je ze zákona státu Kalifornie povinné, a tak se konečná cena půjčovného na 11 dní vyšplhala na 1932 USD, ale to naši radost z auta již nemohlo pošramotit. Nutno však dodat, že cena za půjčení samotného auta tvořila zhruba tři pětiny z celkové částky. Zbytek zahrnuje pojištění, různé taxy a poplatky. Auto však mělo lepší vybavení, než jsme čekali. Mohli jsme tak jet na letiště vyzvednout zbytek naší party, 3 Slováky Dášu, Verču a Romana, a náš vysněný road trip po jihozápadě mohl začít.
    Naší první zastávkou měl být Yosemite National Park. Stany jsme měli koupené a ještě jsme se zastavili ve walmartu pro zásoby jídla a pití na 3 dny. Také nádrž jsme doplnili raději dříve, protože se zkracující se vzdáleností k parku roste také cena benzínu (rozdíl činil až 1 dolar na 1 gallon). Ve městě Merced jsme odbočili z dálnice směrem k Yosemite, kam jsme dojeli zhruba po osmé večer. Byl to však záměr, protože jsme nemuseli při vstupu do parku platit za auto a také jsme mohli postavit stan v jednom z kempů, protože na vrátnici již nikdo nebyl. Neměli jsme totiž předem rezervaci, která je tu pro postavení stanu nezbytná. I když kemp hlásil, že je full, bez problému jsme našli volné místo k postavení stanů. Udělali jsme si večeři a šli spát. V noci mě pak probudil velký hluk a světlo kolem našeho stanu. Ráno jsem se dozvěděl, že to byl ranger, jenž nám zamykal železnou skříň na jídlo, které rádi kradou medvědi.

• Day 5

Yosemite National Park

August 25, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 22 °C

Ráno jsme se do osmé hodiny vypakovali pryč z našeho kempu Upper Pines, aby na nás nepřišli místní správci, a zaparkovali jsme auto na veřejném parkovišti. Čekalo na nás 7 mil (11 km) a 1500 metrů převýšení pěšky na nejvyšší vrchol v Yosemite Valley, Half Dome (2650 m n.m.). Cesta k němu vedla nejdříve po 4 km dlouhé panoramatické trase "Mist Trail" kolem nádherných vodopádů Vernal Fall a Nevada Fall až do Little Yosemite Valley. Zde, přímo na vrcholu 180 metrů vysokého Nevada Fall, jsme se na čas museli zastavit, abychom si po absolvování prvních 600 metrů převýšení odpočinuli, najedli se, ale především se mohli kochat nádherným výhledem na yosemitské údolí tvořeného žulovými skalisky, vysokými stromy a řekou Merced. Těsně vedle nás hučel vodopád a kolem nás směle běhali čipmánci a veverky pochtívající kousek jídla. V tomto místě se hodně turistů otočí a jde zpátky nebo pokračují po Panorama Trail na Glacier Point. My jsme však ještě nebyli ani v půlce naší cesty k Half Domu. Dalších 7 km a 900 metrů převýšení vedlo po lesních či kamenitých cestičkách, potkávali jsme stále méně lidí a příroda byla čím dál divočejší. Poslední stovky metrů vedly do prudkého kopce po žulových schodech. Stále jsme však nebyli úplně nahoře.
    Cesta na samotný vrchol Half Domu vede po strmé holé skále, do které jsou zabouchány pro usnadnění výstupu zhruba po metru dřevěná prkna a železné tyče držící lano, kterého se mohou turisté přidržovat při cestě nahoru i dolů. Nutno říci, že vylézt po takovéto krkolomné cestě nebylo nic lehkého, ale nakonec to bylo snazší, než mi to zpočátku připadalo. Z vrcholu byl i díky jasné obloze nádherný výhled na kilometry daleko a člověk mohl z této výšky obdivovat přírodní scenérie, které tu příroda vytvořila. V dálce se na horizontu tyčily vrcholky Sierra Nevady a pod nimi se nacházely zelené plochy yosemitské přírody. Bylo zhruba tři odpoledne a museli jsme sejít dolů zpátky k autu. Dalších 11 km však vedlo zase pořád z kopce a k autu jsme došli zhruba v osm večer. Museli jsme však ještě dojet do Sequoia parku, který je vzdálen zhruba 3,5 hodiny jízdy. Tam jsme tak postavili stany až po půlnoci a po našem nejnáročnějším dni jsme okamžitě lehli jak zabití.

• Day 6

Sequoia National Park

August 26, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Ráno nás v kempu vzbudil ranger, aby nás upozornil, že jsme postavili stan na zakázaném místě. Byl však rozumný a za slib okamžitého sbalení jsme mu nakonec ani nemuseli platit poplatek za campsite. Autem jsme tedy jeli hlouběji do parku, cesta se stále více klikatila a stoupala. Přece jenom se nacházíme v Sierra Nevadě. Zastavili jsme na jednom z parkovišť, abychom se nasnídali a to už se nad námi tyčily také obrovské sekvoje. Popojeli jsme pak ještě o kousek dál a zaparkovali na místě, odkud to je jen kousíček pěšky ke stromu zvaného General Sherman, největšího žijícího organismu na naší planetě. Se svou výškou 85 m to sice není nejvyšší sekvoje, ale zato je nejobjemnější (cca 1400 m3) a nejtěžší (cca 1400 t). Jelikož se nachází kousek od hlavní cesty, najdeme zde mnoho turistů. V Sequoia parku najdeme i sekvoje tyčíce se do výšky až 100 metrů a staré přes 3000 let a mnoho dalších přírodních zajímavostí. Určitě by i tady stálo za to podniknout nějakou delší pěší túru, ale unavení po včerejšku a hnáni časem jsme se museli spokojit alespoň s tím, co jsme zatím viděli. Navštívili jsme ještě nedaleké visitor centrum a pak jeli zpátky. Z horských serpentýn se nám i z auta naskýtaly nádherné výhledy do údolí, na horské masívy a na přírodu Sequoia parku. Při opouštění parku jsme zaplatili poplatek 20 dolarů za auto a o kousek dál u cesty jsme našli jezero (Lake Kaweah), kde jsme se na chvíli svlažili. Cílem pro zbytek dne však bylo najet co nejvíce kilometrů po horských cestách. Nakonec jsme zakotvili u jezera Isabella a třetí den po sobě jsme spali pod stanem.Read more

Lake Isabella

August 27, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 17 °C

Přenocovali jsme u jezera Lake Isabella. Během našeho cestování jsme pod stanem spali celkem osmkrát a naše stanování probíhalo většinou podle zaběhlého scénáře - na mapě jsme si vytipovali kemp, za šera či dokonce za tmy jsme přijeli, rychle postavili stan, rozdělali oheň nebo alespoň zapálili hořáky, abychom si ohřáli večeři, popíjeli plechovkový pivo a klábosili. Ráno nás buď zkasírovali, nebo se nám podařilo vyklouznout bez placení.Read more

Death Valley

August 27, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 40 °C

Cílem dne bylo dojet v rozumné době do Las Vegas. Místo pohodlné cesty po dálnici jsme však lační po poznání zvolili cestu přes Death Valley, tedy Údolí smrti. Cesta nebyla sice moc záživná, jelikož vedla neustále po rovině nehostinnou pustinou, ale bylo nutné ji absolvovat. Death Valley sice nenabízí příhodné podmínky pro život běžných smrtelníků díky obrovským vedrům a zdánlivému pustu, ale i my jsme v něm objevili určité kouzlo. Hory, pouště, písečné duny, jedinečná fauna a flora, to vše může nabídnout Údolí smrti. Naštěstí jsme měli klimatizované auto, ale chcete-li pak na chvíli vystoupit, je nutné používat klimatizaci jen v rozumné míře. I my jsme si samozřejmě udělali pár fotografických zastávek, což odnesla jedna naše kamarádka lehčím úpalem. Teplotu venku bych odhadl zhruba na 45 °C a písek byl tak horký, že se po něm nedalo skoro chodit naboso. Poslední zastávku jsme udělali při výjezdu z parku již na hranici s Nevadou, abychom se vyměnili u volantu. Konečně jsem se tak i já dostal k řízení našeho vanu.Read more

Las Vegas - day 1

August 27, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 40 °C

Hranice parku Death Valley, ze kterého jsme právě vyjížděli, byla zároveň hranicí států Kalifornie a Nevady. Trvalo ještě zhruba 4 hodiny, než jsme dojeli do Fabulous Las Vegas. Díky kombinaci únavy, vedra a jednotvárné cesty pouští jsem měl co dělat, abych neusnul za volantem. Jakmile jsem však v dálce viděl místo pouště tyčit se hotely a další budovy slavného města a dálnice se změnila ze dvouproudové na sedmiproudovou, najednou jsem jakoby ožil. Kolem čtvrté hodiny odpolední jsme dojeli k našemu hotelu Stratosphere. Auto jsme zaparkovali do hotelové nadzemní garáže a šli na recepci. Nutno podotknout, že hotely jsou v Las Vegas velmi levné. Pro 7 lidí jsme si objednali dva pokoje po dvou velkých postelích (tzv. queen bed), protože na každé z nich se v pohodě vyspí dva lidé. Za dvě noci jsme každý z nás zaplatil asi 35 USD, a to je cena za páteční noc dvojnásobná oproti noci během pracovního týdne. Jakmile jsme se ubytovali a najedli, šli jsme omrknout bazén na střeše našeho hotelu. Pár minut jsem strávil ve vířivce a pak na lehátku. Pomalu se začalo stmívat, a proto jsme se vydali do města, na slavnou ulici The Strip.
    Náš hotel Stratosphere je v podstatě severním koncem této ulice. Teprve to typické noční Vegas na nás udělalo opravdový dojem. Obří světelné reklamy, blikající neony a obrovské hotely napodobující různá světová místa na každém kroku působí sice trochu kýčovitě, ale chtě nechtě na vás zapůsobí. Las Vegas Boulevard je také jedinou ulicí ve městě, kde můžete beztrestně pít alkohol, na což nás také upozornil jeden strážník, když jsme popíjeli pivo zhruba 10 metrů vedle. Ten večer jsme se jen tak proplétali Stripem a po různých hotelech, z nichž největší dojem na nás udělal hotel The Venetian (Benátky), který napodoboval slavné italské město. Ve druhém patře hotelu se nachází zmenšená kopie náměstí svatého Marka a po vodou zaplněných kanálech tu jezdí gondoly přesně jako v pravých Benátkách. Než jsem šel spát, tak jsem si samozřejmě nemohl odpustit zahrát si v kasínu v našem hotelu. Hodil jsem pár dolarů do automatů, ale samozřejmě jsem všechny prohrál. V kasínech zcela ztratíte pojem o čase. Záměrně tu nejsou okna ani hodiny, takže to tu vypadá stejně v jakoukoliv denní či noční hodinu. I mě pak překvapilo, když jsem se podíval na svoje hodinky, že už jsou dvě ráno, a tak jsem šel spát.

• Day 8

Las Vegas - day 2

August 28, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 39 °C

Druhý den jsme si konečně trochu pospali a vstávali až po desáté hodině, jelikož jsme po třech nocích strávených pod stanem za sebou konečně spali na měkké posteli. Po snídani jsme skoro všichni jeli autem navštívit velký outlet na kraji města. Strávili jsme tu na můj vkus docela dost času (asi 4 hodiny), ale aspoň jsem si tu koupil nové boty za dobrou cenu, jelikož staré tenisky jsem měl už zničené z práce a definitivně se mi rozpadli během cestování. Cestou zpátky na hotel jsme jeli po Las Vegas Boulevardu a míjeli jsme tak všechny významné hotely jako pyramidu Luxor, Excalibur, New York, MGM Grand, Monte Carlo, Planet Hollywood, Caesar Palace či Paris. Po cestě jsme však museli zaparkovat u slavného hotelu Bellagio a podívat se na zpívající fontánu před ním známé např. z filmu Dannyho parťáci. Každou půlhodinu totiž tato fontána "tančí" do rytmu jiné hudby. My jsme zrovna viděli představení na písničku Time to say goodbye. Musím říci, že to byl opravdu nádherný zážitek. Byl jsem opravdu překvapený, jaké efekty tato fontána dokáže. Zapůsobilo to na nás tak silně, že jsme se sem museli jet podívat ještě jednou, za tmy.
    Když jsme přijeli na hotel, šli jsme se znovu vykoupat a slunit na střešní bazén a večer jsme měli v plánu podívat se na samotný vrchol Stratosphere Tower. Jako hosti hotelu jsme měli vstup do věže zdarma, což byl také hlavní důvod, proč jsme si vybrali zrovna tento hotel. Ušetřili jsme si tím 12 dolarů, které jsem ale utratil za jednu ze tří adrenalinových atrakcí umístěných na vrcholu věže. Tzv. Insanity je kolotoč točící se přímo nad volným prostorem s výhledem na město ve výšce zhruba 300 metrů nad zemí. Tak vysoká je taky celá věž Stratosphere, což z ní činí nejvyšší stavbu na západě USA. Naskytl se nám tak nádherný výhled na noční prozářené Las Vegas. Ze slevových poukázek jsme pak využili namíchání margarity za dolar a džbán piva zdarma k pizze. Ve 23:45 jsme ještě stihli další představení fontány u Bellagia, tentokrát na písničku Singin in the rain a o půlnoci fontána stříkala do rytmu americké hymny. Automaty mi pak spolkly další peníze, ale ani těch skromných 8 dolarů, které jsem v kasínu utratil, mi nemohlo zkazit dojmy z tohoto slavného "města, které nikdy nespí". Já však jít spát musel, abych měl síly na zítřejší cestu do Grand Canyonu.

• Day 9

Hoover Dam

August 29, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 40 °C

Po Las Vegas byl dalším cílem naší cesty Grand Canyon. Cesta k němu vedla mj. i přes obrovskou vodní elektrárnu a největší přehradu v USA, Hoover Dam. Ta se nachází asi 50 km jihovýchodně od Las Vegas a dostala jméno po třicátém prvním americkém prezidentovi Herbertovi Hooverovi, původně důlnímu inženýrovi. Stojí na řece Colorado, jejímž středem vede hranice mezi Nevadou a Arizonou. Museli jsme na chvíli zastavit na jednom z vyhlídkových parkovišť, abychom se pokochali pohledem na toto obrovské vodní dílo. Vysoko nad ním se pracovalo na stavbě mostu klenoucího se mezi dvěma soutěskami Černého kaňonu, který by měl usnadnit a zrychlit provoz v této frekventované oblasti.
    U města Kingman jsme zastavili, abychom si nakoupili zásoby jídla a pití na další dny, a poté pokračovali po dálnici směrem do Grand Canyonu. Na chvíli jsem však musel sjet z dálnice na slavnou Route 66, která se táhne více méně rovnoběžně s dálnicí. Dnes však po ní již mnoho aut nejezdí, většinou pouze z nostalgie.