• Day 13

Los Angeles - Hollywood

September 2, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 35 °C

Do GPS jsem zadal souřadnice Griffith parku, odkud je z výšky pěkný pohled na celou oblast Los Angeles a okolí. Na kopci nad městem se tyčil důvěrně známý nápis Hollywood a v dáli v lehkém oparu byly vidět mrakodrapy v centru města a Tichý oceán. Z této výšky jsem pochopil, proč je centrum filmového průmyslu umístěno právě do Los Angeles. V této oblasti lze totiž najít všemožné kulisy pro film, od oceánu přes velkoměsto až po lesy, kopce a hory. V Griffith parku stojí také observatoř, kam je do jedné části vstup zdarma, a návštěvníkům je tu názorně demonstrováno např. střídání ročních období, příliv a odliv či fáze Měsíce.
    Autem jsme z Griffith Parku sjeli právě do čtvrti West Hollywood, kde jsme si udělali rozchod. Po obou stranách ulice Hollywood Boulevard se táhne chodník slávy, na němž je vyobrazeno na dva tisíce hvězd se jmény slavných lidí z oblasti filmu, televize a rozhlasu. Každý si tak mohl udělat fotku se svou oblíbenou osobností. Já jsem se nechal vyfotit např. u svého jmenovce Davida Copperfielda, Bruce Willise či Kačera Donalda. Kromě hvězd tu také některé osobnosti zanechali otisky svých nohou a rukou zároveň se svým podpisem. Na každém kroku to tu opravdu žije, poutače lákají na filmové premiéry, k vidění je mnoho představení a show. Autem jsme ještě projeli další slavnou ulici Sunset Boulevard, která se táhne přes Melrose Place a kolem Beverly Hills až do Santa Moniky. Při západu slunce jsme ještě na chvíli zastavili v Malibu, abychom si tu na benzince doplnili zásoby na večer na další stanování, tentokrát v kempu Carpinteria State Beach.