Zonsopkomst op het water

July 28, 2023 in Japan ⋅ ☀️ 31 °C

De wekker ging vanochtend om 2:50, nee daar zit geen tikfout in. Het was zo vroeg dat ze bij de balie van het hotel niet snapten of we net binnenkwamen of weggingen. Na een kleine 40 minuten rijden stonden we op de parkeerplaats om instructie te krijgen over het gebruik van een Stand Up Paddleboard (SUP).

Na gisteren wat mailwisselingen te hebben gehad over de tijden, die eerst aanzienlijk later waren, leek het ons een gemiste kans als we niet voor de zonsopgang op het water gingen. De begeleider gaf later al aan dat er veel animo is voor zijn 'sunrise' tour, maar dat iedereen afvalt na het horen van de starttijd.

Zodoende zaten we op onze SUP in het water om 4:00 om nog even te wennen aan het sturen, paddelen en staan. De balans was bij niemand een probleem en al snel waren we onderweg naar de mooiste plek om de zonsopkomst van 4:30 mee te maken. Het water was mooi glad en het was doodstil in de omgeving. Een fantastische manier om meer van de natuur en omgeving mee te maken.

Foto's maken hoefden we ons gelukkig niet druk om te maken, de instructeur maakte regelmatig foto's en ging zelfs met een drone aan de slag. Ik zou het niet durven met dure apparatuur op zo'n SUP, maar hij zat en stond ook aanzienlijk stabieler op de SUP.

Om ongeveer 6:30 stonden we weer volledig klaar bij de auto. Moe, maar nog enthousiast! We zijn doorgereden naar de Shiogama vismarkt een kleine 10 minuten verderop. Daar hebben we even naar alle viskramen gekeken en ontbeten.

Het leek ons verstandig om toch nog even wat bij te slapen, dus om 9:00 waren we weer in het hotel en in bed. Nog even 2 uurtjes slaap pakken en we stonden aanzienlijk frisser weer op.

Eerst een bezoek aan Zuihōden, het mausoleum van Data Masamune, de grondlegger van het Sendai domein. Mooi om te zien, zeker samen met de tempels en natuur eromheen.

Na kort overleg over wat als laatste te doen voor de dag zijn we uiteindelijk naar het strand gegaan waar we gisteren ook waren. Sander en Christiaan hebben onafgebroken 3 uur in de golven staan duiken en springen. Een lekkere afsluiter van onze dagen in Sendai.

Morgenochtend in de auto naar Morioka!