Aomori Nebuta

August 5, 2023 in Japan ⋅ ⛅ 33 °C

Na gisteren de Goshogawara Tachineputa (tachi = staande, neputa = het type praalwagen) gingen we nu voor de Aomori Nebuta.

Ook het festival in Aomori start pas bij zonsondergang, dus we hebben ons eerst met andere dingen vermaakt.

Onderweg kwamen we een botanische tuin met orchideeën, vetplanten en cactussen tegen. Leuk om zoveel verschillende soorten bij elkaar te zien.

Daarna nog een bezoek aan het lokale aquarium. Niet zo mooi als die in Fukushima aan het begin de reis, wel leuk. Het leukste was de indrukwekkende dolfijnenshow.

Na het aquarium hebben we nog een stukje langs de kust gereden met een paar korte stops, om uiteindelijk naar Aomori te rijden.

Het festival was leuk om mee te maken, maar na de Tachineputa gisteren toch aanzienlijk minder indrukwekkend. Deze praalwagens waren voornamelijk erg breed en veel minder hoog.

Bij het Aomori festival mag wel iedereen meelopen, zolang ze de traditionele kleding maar dragen, die was overal te koop of te huur. Erg leuk om zoveel mensen enthousiast bezig te zien.

Na wederom een lange avond waren we iets na twaalven terug in het hotel. Morgen uitslapen en uitchecken.