Goshikinuma meren en Aizuwakamatsu

August 11, 2023 in Japan ⋅ ☀️ 29 °C

Vandaag zijn we doorgereden naar Aizuwakamatsu en kleinere stad die we de komende drie dagen als uitvalsbasis willen gebruiken.

Onderweg zijn we door het Bandai-Asahi nationale park gereden. Onze route was een kronkelende bergweg, met veel mooie uitzichten. Qua weg staat deze nu op de verlanglijst om nog eens op de motor te doen.

We zijn gestopt bij de Goshikinuma meren om een wandeling van ongeveer drie uur te maken. Een wandeling langs meren met verschillende kleuren waarvan de mooiste azuurblauw is.

Na een leuke wandeling zijn we in de auto gesprongen en na een lunchpauze in Kitakata zijn we doorgereden naar Aizuwakamatsu.

Op de bestemming zelf zijn we op bezoek geweest bij de Sazae tempel. Een zeshoekige tempel van drie verdiepingen, waar je in een spiraal omhoog loopt en aan de andere kant weer via een spiraal omlaag.

Het avondeten was voornamelijk bijzonder door de bediening. Een robotwagentje kwam de bestellingen aan de tafel brengen. Grappig om eens mee te maken.

Aan het einde van de avond wederom een karaoke winkel gevonden en ons daar nog twee uurtjes vermaakt.