• Day 20

Wandeling door het Zao gebergte

August 10, 2023 in Japan ⋅ ⛅ 22 °C

We hoefden vanochtend maar een half uurtje in de auto te zitten om naar onze bestemming Zao Onsen te komen. Hier konden we met een skilift een start maken om het Zao gebergte op te komen.

Wederom ietwat valsspelen, maar 1.841m omhoog wandelen in deze temperaturen gaat ietwat te ver deze vakantie.

We hebben zo'n 5 á 6 uur rondgelopen in het gebergte en zijn een aantal toppen opgelopen, de hoogste 1.841m. Voordeel van de hoogte is dat het aanzienlijk koeler is. Bovenop was het iets van 22 graden i.p.v. de 34 graden beneden. Er stond wel een klap wind, dus petjes vasthouden!

Eén van de doelen was het bezichtigen van de Okama krater. Dat was de wandeling ook zeker waard, een mooi uitzicht. Bijzondere kleur water om zo te zien. Blijkbaar kan het meer 5 verschillende kleuren hebben, afhankelijk van de temperatuur.

Uiteindelijk zijn we uiteraard weer naar beneden gegaan om rustig aan iets te eten te zoeken en verder rustig aan te doen.