Hamburg

March 7, 2022 in Germany ⋅ 🌙 0 °C

16 dagen lang hebben we samen doorgebracht in de Volvo. Sneeuw, regen, zon, sneeuwstormen, temperaturen tot -25, rijden op een ijsbaan, vastzitten in de sneeuw, elanden op de weg, slapen in de auto in de vrieskou.. Je vergeet soms de mooie momenten die je hebt meegemaakt door wat tegenslag. De Lofoten hebben we niet gezien en ook de Noordkaap hebben we niet kunnen bereiken. Beide is niet gelukt dankzij slechte weersomstandigheden. Het roadbook hebben we vaak links laten liggen, al volgden we dit wel in grote lijnen. Zoals de organisatie aan de start van ons avontuur zei; “Alles mag, niks moet. Uiteindelijk gaat het om de verbinding en dat je dit samen doet met alle andere reisgenoten”.
    Uiteindelijk is dit ook wat telt en hebben wij veel gehad aan de mensen die wij ontmoet hebben.
    We hebben heel veel leuke contacten gemaakt deze reis, maar in het bijzonder kan ik zeggen dat we Axel en Peter van team Alter Scholli zeker in ons hart hebben gesloten.
    Bovendien hebben wij geleerd dat de weg vinden zonder blind te vertrouwen op je telefoon veel leuker is.
    Bedankt iedereen voor het nog een beetje mooier maken van deze bijzondere reis en wie weet tot een volgende keer!