Banjul, hotel Bakotu

November 15, 2022 in Gambia ⋅ ☁️ 28 °C

Perfecte plek voor de laatste paar dagen. Met fan op de kamer en een écht goede douche (veel water met druk en op temperatuur). Gewekt door apen die takken in de boom afbreken en op het dak gooien. We nemen de tijd voor ontbijt en om tassen in te pakken. Doen bij ons terrasje een nespresso. De mannen rijden om en om de auto’s naar de autowasstraat waar voor €8,- elk, binnen en buiten gedaan wordt. En dat was zeker nodig. Ze weten een machtig stuk taart te bemachtigen (en komen met lege handen bij Tonny en Marleen terug, zo jammer). Bowy kreeg ter plekke nog een bod op zijn auto, en de man tovert een enorme stapel aan bankbiljetten uit zijn boodschappentas. Hij is er niet op ingegaan en heeft aangegeven dat hij zaterdag naar de veiling kan komen. Op de terugweg van de carwash naar het hotel moeten ze stoppen bij een wegafzetting omdat de president voorbij kwam met loeiende sirenes en militairen in pickup trucks. All americain style.
    We lopen langs de winkeltjes en nemen een aantal souvenirs mee. Verder de middag op een strandbedje aan de oceaan. Het is niet druk, we genieten! We worden met een mooie zonsondergang getrakteerd, zijn onder de indruk van de vele workouts door de locals op het strand. We eten bij een strand-hotel. Het taart-incident wordt volledig uitgekauwd; hoe kan het zijn dat de heren zelf taart aten zonder een stukje mee te nemen voor de dames. Bij de hotelkamer maakt Robert nog even een vuurtje en verstookt alle kopieën van de belangrijke papieren. Dat scheelt morgen weer een aantal kg aan papier in de bagage.
    Het was een mooie slot avond van een prachtig avontuur!!! We willen nog niet naar huis!