Dag 3: San Cristobal

February 27 in Ecuador ⋅ 🌙 27 °C

Vandaag onze laatste echte volledig dag in San Cristobal. Normaal gingen we de Galapagos afsluiten met een tour naar Kicker rock. Een plek in de oceaan waar je de grotere vissen/haaien kunt bewonderen tijdens het snorkelen (als je geluk hebt). Maar toen we gisteren avond onze wetsuits moesten gaan passen, bleek plots de boot niet uit te varen omdat we met te weinig waren. Teleurstelling en frustratie alom. Maar ach, gedane zaken nemen geen keer. Even met de meisjes besproken hoe zij hun laatste dag op het eiland wilden invullen. En zo wilden ze wel eens 'uitslapen'. We zitten al 2 weken op een stevig tempo te gaan dus zo geschiedde. Bart en ik waren al vroeg op dus wij zijn voor een ochtend zwemmetje gegaan op playa Carolina Punta. Daarna zijn we de meisjes gaan wakker maken. Hun volgende wens was nog eens echt gaan ontbijten. De vorige week hebben we qua kosten/tijd besparing altijd ontbijt/lunch mee naar het strand genomen. Lees sandwich met choco 🫣. Meisjes wil is wet dus ook dit werd waargemaakt. We moeten eerlijk toegeven, het smaakte ons ook heerlijk. Tijdens het ontbijt krijgen we het verlossende bericht van een andere Nederlandse op het eiland dat het mooie snorkelplekje Tijeretas i.p.v. een 🚩 nu een gele vlag heeft. Dus onze eerste stop van de dag ligt vast. Tijeretas is een prachtige afgelegen baai tussen de rotsen (dus ja, eerst moesten we ons weer even in het zweet zetten). Het is ook een plek waar heel wat zeeleeuwen rusten en zwemmen. Het is wel hun domein dus zij bepalen waar we zitten en zwemmen, vraag maar aan Sam😂. We hebben ook heel wat Fregatvogels kunnen spotten als ook de Blue footed boobies 🎉. En om ons laatste snorkelmoment af te sluiten, hebben we op de valreep nog een school van Manta's/roggen gespot! Nog een andere wens was om de zonsondergang op het strand te gaan bekijken. Volgens bronnen was Playa Mann de ideale plek om dit te doen. Heldere lucht met een prachtige zonsondergang als gevolg😍. En alsof dat nog niet genoeg was, werd ook hun laatste wens vervult: 🍣 😂. Ok, de grote haaien hebben we misschien niet gezien maar is er zo geen gezegde dat zegt: wie het kleine niet eert, ...? Naar mijn mening hebben we in schoonheid afgesloten!Read more