Satellite
Show on map
  • Day 1

    Dag 1 - Korte rit lange dag

    July 29, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 23 °C

    De dag van vertrek. Graad of 25 volle bak zon in Nederland word het zn vieze dag warme dag.

    De trein welke ik geboekt heb zou rijden om 20:32 het laden van de voertuigen zou om kwart over 7 beginnen volgens de instructies. We leven ondertussen dat we dit verhaal type op 21:30 en hebben wel 3 meter al afgelegd... gaat nog niet van harte dus. 😅
    Ach we zitten met zijn 2e in een hokje voor 6 man, wellis waar hebben we officieel een zit coupe maar kunnen deze stoelen ook om getoverd worden tot klein bedjes. Maar zoals ik zei een warme dag, vanochtend lekker rustig aan gedaan, check check double check alles mee? Hmm denk het wel. Rond de klok van half 2 paps en mams een dikke kus gegeven en zijn we rustig naar kroeg #vanambt gereden in laren zo eerste stop puh 20 minuten gereden nu al doorweekt. Tijd voor een bak koffie. Serieus nu al.. naja moest nog wat weg brengen en dan doe je natuurlijk gelijk even bakkie nog. De route voor vandaag 250km ongeveer 3 uurtjes rijden, dus tijd voor een bak koffie was er zeker. Nu is het echt tijd de vakantie kan beginnen, geen verplichtingen meer en lekker rijden, verstand enig sinds op 0 naja iets hoger voor wat nodig is op de weg.

    Motor rijden in Nederland na zn 5 jaar hebben we het wel gezien, ik begin dan ook direct met de snelweg.. zo snel mogelijk het bekende Nederland verlaten en op naar de mooie uitgestrekte landschappen van Duitsland.

    Hoe klein Nederland is blijkt maar weer met een goed uur rijdt ik de grens over op we naar afslag emmerich om vanaf daar de kleine wegen van Duitsland te bewonderen. Na een behoorlijk stuk gereden te hebben begint de maag wat te knorren en word het tijd om is wat te eten. Moet dat nu al? De navigatie geeft aan dat als ik door rijd ik om half 6 in Düsseldorf zal zijn... wel erg vroeg. Naja toch maar even gestopt om het vocht gehalten omhoog te brengen en de beentjes te strekken...
    Na een heerlijk broodje weer de weg op, de navigatie welke al een tijdje zeurt dat er vertraging komt negeer ik en rijdt gewoon door zoals ik denk te moeten rijden. Het bekende in Duitsland baustellen nou ik dacht dat kunnen ze goed op de autobaan nou binnen de dorpjes kunnen ze dat nog veel beter. De ene na de ander vertraging. We laten ons niet verslaan en rijden rustig verder de snelheid word minder maar de temperaturen stijgen niet alleen van me zelf maar ook van de motor. We laten ons niet kennen en rijden lekker door. Voordat ik het wist rijdt ik al weer de buitenwijken van Duisburg binnen en weer veel weg op brekingen en andere blokkades. Via een hele omweg rijdt ik uit eindelijk het industriegebied van Düsseldorf binnen op weg naar de autozug. Zoals velen niet gewend zijn rijdt ik om 17:45 (veel te vroeg) het parron op met de motor. Als 1 van de eerste... het check-in loket nog dicht geen bordjes of andere signalen dat ik goed sta maar de navigatie had het magische woord gezegd. "Bestemming bereikt" we gokken het maar en doen het motor pak uit en lekker de korte broek aan. Thuis al rekening gehouden met de trein en er voor gezorgd dat het motor pak volledig in de koffers er bij kan.

    Het leek wel of de tijd stil stond. 17:50, 17:52, 17:58 he een Nederlandse auto. Misschien staan we dan to h echt goed. Leuk aan de praat met een gezin wat vakantie plannen door gesproken en toen vloog de tijd ineens voorbij. Nog een aantal auto's en motoren komen rustig binnen stromen waaronder ook een Nederlander welke al eerder met deze trein is mee gegaan. Mooi ik blijf bij jou lopen jij weet hoe het werkt dacht ik zo. Hij ruimte rustig zijn spullen op dronk zo even wat en pakte zijn helm op en liep rustig naar de centrale hal. Naja hoe makkelijkik met iedereen praat begon ik zo is een gesprek en liepen we samen het centraal station in om is wat te eten. Lekker op het gemakt liepen om 19:15 weer het centraal station uit op weg naar de motoren, ook al stond er bij mij op de ticket inladen om 19:15 en bij die andere om 20:18 was er geen touw vast te knopen hoe laat er wat ging gebeuren. Met een kleine vertraging beginnen we dan eindelijk met inladen. In het ticket werd duidelijk aangegeven dat motor rijders verplicht waren om de helm op te houden. Waarom geen idee... naja nu weten we waarom.. zie de fotos. Uit eindelijk met een uur vertraging verlaten we het station van Düsseldorf en zijn we op weg naar Oostenrijk! Een 6 persoonscoupe welke we met zijn 3e moeten delen erg vervelend. Beentjes omhoog filmpje aan en zo lekker de oogjes dicht. Morgen wakker worden in een heerlijk berg gebied om de reis te vervolgen richting Salzburg.

    Verslag deel 1 voor nu wel even genoeg getypt tijd om even lekker te relaxen!
    Read more