2019- Roadtrip Austria

July - August 2019
July 2019

Dag 1 - Korte rit lange dag

July 29, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 23 °C

De dag van vertrek. Graad of 25 volle bak zon in Nederland word het zn vieze dag warme dag.

De trein welke ik geboekt heb zou rijden om 20:32 het laden van de voertuigen zou om kwart over 7 beginnen volgens de instructies. We leven ondertussen dat we dit verhaal type op 21:30 en hebben wel 3 meter al afgelegd... gaat nog niet van harte dus. 😅
    Ach we zitten met zijn 2e in een hokje voor 6 man, wellis waar hebben we officieel een zit coupe maar kunnen deze stoelen ook om getoverd worden tot klein bedjes. Maar zoals ik zei een warme dag, vanochtend lekker rustig aan gedaan, check check double check alles mee? Hmm denk het wel. Rond de klok van half 2 paps en mams een dikke kus gegeven en zijn we rustig naar kroeg #vanambt gereden in laren zo eerste stop puh 20 minuten gereden nu al doorweekt. Tijd voor een bak koffie. Serieus nu al.. naja moest nog wat weg brengen en dan doe je natuurlijk gelijk even bakkie nog. De route voor vandaag 250km ongeveer 3 uurtjes rijden, dus tijd voor een bak koffie was er zeker. Nu is het echt tijd de vakantie kan beginnen, geen verplichtingen meer en lekker rijden, verstand enig sinds op 0 naja iets hoger voor wat nodig is op de weg.

Motor rijden in Nederland na zn 5 jaar hebben we het wel gezien, ik begin dan ook direct met de snelweg.. zo snel mogelijk het bekende Nederland verlaten en op naar de mooie uitgestrekte landschappen van Duitsland.

Hoe klein Nederland is blijkt maar weer met een goed uur rijdt ik de grens over op we naar afslag emmerich om vanaf daar de kleine wegen van Duitsland te bewonderen. Na een behoorlijk stuk gereden te hebben begint de maag wat te knorren en word het tijd om is wat te eten. Moet dat nu al? De navigatie geeft aan dat als ik door rijd ik om half 6 in Düsseldorf zal zijn... wel erg vroeg. Naja toch maar even gestopt om het vocht gehalten omhoog te brengen en de beentjes te strekken...
    Na een heerlijk broodje weer de weg op, de navigatie welke al een tijdje zeurt dat er vertraging komt negeer ik en rijdt gewoon door zoals ik denk te moeten rijden. Het bekende in Duitsland baustellen nou ik dacht dat kunnen ze goed op de autobaan nou binnen de dorpjes kunnen ze dat nog veel beter. De ene na de ander vertraging. We laten ons niet verslaan en rijden rustig verder de snelheid word minder maar de temperaturen stijgen niet alleen van me zelf maar ook van de motor. We laten ons niet kennen en rijden lekker door. Voordat ik het wist rijdt ik al weer de buitenwijken van Duisburg binnen en weer veel weg op brekingen en andere blokkades. Via een hele omweg rijdt ik uit eindelijk het industriegebied van Düsseldorf binnen op weg naar de autozug. Zoals velen niet gewend zijn rijdt ik om 17:45 (veel te vroeg) het parron op met de motor. Als 1 van de eerste... het check-in loket nog dicht geen bordjes of andere signalen dat ik goed sta maar de navigatie had het magische woord gezegd. "Bestemming bereikt" we gokken het maar en doen het motor pak uit en lekker de korte broek aan. Thuis al rekening gehouden met de trein en er voor gezorgd dat het motor pak volledig in de koffers er bij kan.

Het leek wel of de tijd stil stond. 17:50, 17:52, 17:58 he een Nederlandse auto. Misschien staan we dan to h echt goed. Leuk aan de praat met een gezin wat vakantie plannen door gesproken en toen vloog de tijd ineens voorbij. Nog een aantal auto's en motoren komen rustig binnen stromen waaronder ook een Nederlander welke al eerder met deze trein is mee gegaan. Mooi ik blijf bij jou lopen jij weet hoe het werkt dacht ik zo. Hij ruimte rustig zijn spullen op dronk zo even wat en pakte zijn helm op en liep rustig naar de centrale hal. Naja hoe makkelijkik met iedereen praat begon ik zo is een gesprek en liepen we samen het centraal station in om is wat te eten. Lekker op het gemakt liepen om 19:15 weer het centraal station uit op weg naar de motoren, ook al stond er bij mij op de ticket inladen om 19:15 en bij die andere om 20:18 was er geen touw vast te knopen hoe laat er wat ging gebeuren. Met een kleine vertraging beginnen we dan eindelijk met inladen. In het ticket werd duidelijk aangegeven dat motor rijders verplicht waren om de helm op te houden. Waarom geen idee... naja nu weten we waarom.. zie de fotos. Uit eindelijk met een uur vertraging verlaten we het station van Düsseldorf en zijn we op weg naar Oostenrijk! Een 6 persoonscoupe welke we met zijn 3e moeten delen erg vervelend. Beentjes omhoog filmpje aan en zo lekker de oogjes dicht. Morgen wakker worden in een heerlijk berg gebied om de reis te vervolgen richting Salzburg.

Verslag deel 1 voor nu wel even genoeg getypt tijd om even lekker te relaxen!

Dag 2 - trein water warmte en koud

July 30, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 21 °C

Van een slaaploze nacht naar een super helder meer naar hoogte en dus koud naar bloed hitte in het dal.

Vandaag heerlijk 250km gereden vanaf Innsbruck naar Salzburg met een kleine omweg en tussen stops.

Zoals eerder bericht na een slapeloze nacht in de trein eerst wakker geworden op de camping bij Frank en de kids. Na 2 bakken koffie en wat afgekoeld te zijn stap ik om 1200 uur weer op de motor richting gerlos.

Oh ja er was vandaag een keuze route. Of de bergen in, of wel zillertal, of wel via de 11 meren en stukje Duitsland richting Salzburg. Toch maar gekozen voor de bergen en dus de navigatie op gerlos ingesteld om zo het eerste stuk lekker binnen door te sturen en vervolgens de bekende zillertal tunnel van ruim 5km in te gaan. Het eerste stuk richting gerlos is eigenlijk alleen maar B weg, in Nederland de N wegen, na ongeveer een uur over de saaie wegen gestuurd te hebben komen de heerlijk bochtige wegen en grote klims de bergen in.
    Een gebied waar ik al vaak ben geweest in winterse omstandig heden maar in de zomer nog nooit. Tijdens het relaxt sturen over de bochtige wegen haken er steeds meer en meer motoren aan en rijden we uit eindelijk met een groep van 10 motoren achter elkaar over de bochtige wegen, de temperatuur daalt en het word steeds aangenamer. Het gas gaat er op en al snel zitten we met de hele groep op een bijna legen weg te sturen. Zo gaan er een tig aantal km's voorbij en zet ik me knipperlicht aan om af te slaan. Want ja ik had in Nederland nog geen vignet gekocht en me navigatie vertelde dat er maar 1 oplossing zou zijn en dat was over de pas bij gerlos... Een stukje om maar ach ik heb de tijd en de wegen zagen er goed uit. Tijdens de klim reden we al een aantal keren langs een grote muur terwijl mijn navigatie een groot meer aangaf. Ik sla links af en zie in mijn ooghoek nog een zijweg naar beneden een dood lopend straat in. Zoals ik zei ik heb de tijd en maak rechts omkeert de dood lopende straat in nog voordat ik weer gas kon geven moest ik vol in de ankers om de koeien welke geen haast hadden langs te laten. Na een aantal foto's en meerdere keren een kop stoot van één van de koeien begon het allemaal wel erg lang te duren en begon ik ze een beetje op te dringen. Na wat geduw en asociaal gas gegeven te hebben gingen ze aan de kant en kon ik is kijken waar de weg op uit kwam. Eerst een rotonde met wat skiliften een grote parkeerplaats en veel grind. Toch liep er in de verte nog een weg laten we nog is verder kijken. De straat werd smaller en smaller als er nu een tegen ligger komt word het de brutaalste welke voor gaat want er was geen ruimte om uit te wijken... Na ongeveer 3 km het smalle weggetje te volgen reeds ik steeds meer omlaag en langs het mooie water. Een mooi stuk water omringd door een mooi bos gebied. Het water zo helder dat je de vissen aan zag komen.. Echt bizar. Na een korte pauze En wat foto's keer ik om, om zo weer de weg te vervolgen. Ik rijdt het stuk terug gelukkig had familie beef al weer nieuw gras gevonden en kon ik zo de door gaande weg op draaien, dacht ik.
    Weer een baustellen shit de enige weg zonder tol welke dicht is. Naja jammer. Herbereken route en dan maar tol. Ik draai de alternatieve weg op en nog geen 400 m verder tol poortjes naja gelukkig geen vignet nodig en kon ik hier een ticket kopen om de pas over te rijden.

Weer sta ik met een groep motor rijders in de rij en betalen we allemaal stuk voor stuk de nodige €6,50 om verder te mogen. We beginnen met de afdaling het dal in en een dorpje. Ik dacht nog zo hoog zitten we niet. Maar dat viel vies tegen. Al snel na een aantal bochten kwam een uitzicht punt met in de verte een super gave waterval. Misschien kan ik deze wel van dichtbij zien en wat foto's maken. Na een korte stop en paar foto's verder stap ik weer op en rijdt ik verder naar beneden en nog verder. De temperatuur stijgt weer en we beginnen weer te zweten... hmm wil ik nog wel stoppen of wil ik zo snel mogelijk weer de bergen in en de koelte opzoeken. Ik draai de laatste bocht door en zie in eens een verkeers bord met p1 p2 p3 p4 p5 p motor..... Oh dit is dus iets groter dan ik dacht... heel veel toeristen en heel veel mensen welke het zelfde idee hadden. Geen seconden twijfel, ik rijdt door. De vakantie is net begonnen, ik heb vanochtend al heel rustig aan gedaan en had zoiets op tijd in het hotel is ook wel fijn. Zo gedacht het gas er weer op en snel weer rij wind creëren voor de "verkoeling"...

14:30 alle bergen zijn een beetje achter de rug en begin aan de bergpas B wegen richting Salzburg. Maar ja lunchen is misschien ook handig. Ik rijdt nog door een aantal dorpjes heen en zie ineens een bakkertje snel over de stoep het eerste beste parkeer vak in, kleding uit en een broodje halen. Snel wat gegeten en snel weer door om de rit af te maken richting het hotel. Nog altijd gaf de navigatie aan om 17:58 aan te komen op de bestemming voor vandaag. Eigenlijk veels te laat en wou eigenlijk al eerder relaxt in het hotel zijn. Ach zit niet altijd mee. Gas er op en door. De dorpjes schieten voor bij tot ik ineens een benzine pomp zie met een bordje vignetten. Hmm toch maar even rechts om keert en een vignet kopen. Ja meestal is de snelweg wel sneller. Maar zonder vignet moest ik nog altijd kiezen voor snelweg verleiden. Ik loop blij de benzine pomp binnen, pak een ijsje wat drinken en wat te snacken pak een vignet loop blij naar buiten plak de stikker op me motor en ga met volle moed de navigatie instellen op snelste route naar hotel. Wel 9 minuten sneller. Ach we doen het maar was er ondertussen wel klaar mee. Als nog ander half uur sturen en nog genoeg binnen door.

Tot op een gegeven moment ik op een kruising kom
    Me navigatie geeft aan links af richting Salzburg 34 km. De borden langs De weg zeggen rechts af Salzburg 27 km. Hmmmm sorry nav we gaan rechts af. Links af had ik desnoods al eens gereden met wintersport toevallig dit jaar en wist hoe de weg er uit zag. De navigatie begint met herbereken en ja het is wel 3 minuten sneller... Ach nieuwe weg nieuwe omgeving we rijden door. Na nog een aantal mooie wegen en dorpjes kom ik op de doorgaande weg welke ik nog 20 km moest volgen het asfalt schiet onder me door en voor ik het wist reed ik langs het vliegveld van Salzburg. Gelijk begon er een energy kick omdat ik er bijna was. Hotel ibis budget airport. Dat moet toch hier ergens liggen ik zoom de navigatie uit en zie dat die nog een aantal keren afslaat en vervolgens op de bestemming aan komt, het zal wel kloppen en zonder te denken rijdt ik door en kom ik pal door het centrum en rijdt ik het centrum weer uit en kom ik aan de andere kant van Salzburg in de middel of nowhere uit... bestemming bereikt. Yes eindelijk van de motor af en even lekker douchen... op zoek naar een bordje ibis. Nergens te vinden, na de navigatie geeft aan dat het hier is nog een keer terug. Nog geen bord gezien... Toch maar even stoppen bij een benzine pomp en het navragen.. waar is het ibis? Wat ibis? Hmm kennen we niet huh hoe dan. Ik me telefoon er bij Google ibis... Geen internet.. juiste timing van het mobiele tijd perk... not...
    De navigatie, nuttige bestemmingen, zoeken naar ibis. Gelukkig stond er op mijn telefoon nog wel een adres als zoek geschiedenis en kon ik zo zien dat het hemels breed 6KM HIER VANDAAN WAS.... grrrrr.... Ja het moet, even wat water er in en hup weer op dr motor, waar eerst de aankomst 18:00 uur ongeveer was was het nu ineens 18:45. What weer 45 min verder naja ik rijdt wel door. Yes het vignet komt van pas ik draai de snelweg op lekker jasje iets open voor wat verkoeling en zie op mijn navigatie afslag airport. Zie je wel toch bij het vliegveld. Draai na een paar km de snelweg af rijdt op de zelfde rotonde als een uur terug en hoor ineens bestemming bereikt. What hoe waar? Blijkbaar was ik dus allang langs het hotel gereden.

Hoe kan dit het zat me niet lekker. Ik de route in mw navigatie nakijken en ja het schoot me te binnen, de gebruikte route was een concept route die Ik eventueel wel gaaf vond, maar was niet op het hotel afgestemd naja jammer dan. Snel inchecken en die warme kleding uit.. sta aan de bali reken leuk de kamer af boek er nog een lekker ontbijt bij en krijg wat papieren mee. Loop weg, er werd me verteld aan het eind van de links kamer 109... oké jo doen we, ik loop de hoek om nog een c gang in en sta voor me kamer. Pak de papieren er bij op zoek naar de sleutel... kut geen sleutel. Terug naar de receptie... waar is me sleutel, krijg ij als antwoord die heb je, na de discussie begint.. nee ja nietes wellis hier kijk maar. Ze tovert tussen de rekening en de informatie een a4tje te voor schijn waar de kamer nummer op staat en een code. Blijkbaar krijg je dus ook geen sleutel maar gaat alles met een persoonlijke code. Yes ik kan eindelijk lang uit op bed airco aan en afkoelen. Maar eerst motor nog parkeren koffers er af ketting er op omkleden douche en ja ook nog wat eten. Oh ja de receptie vertelfe nog dat ze redelijk streng zijn met parkeren en ik in een vak moet staan in het rode gebied. Tevens Ja waar ben ik nu eigenlijk beland. We open het internet en weer geen internet, wifi dan? Nee ook niet grr naja ik zie het wel loop wel de Deur uit op zoek naar iets al snel kom ik een locale kroeg tegen en denk boeiend geen eten we pakken een biertje, waar ik nu nog zit en maar een tosti besteld heb.

Zo het biertje leeg buik vol tijd om te gaan slapen. Morgen vroeg de wekker en heerlijk op tijd weg om nog in enige koelte te rijden richting Wenen naar een mooi luxe hotel waar ik naar uit kijk.

Laat ik vanavond de route nog even bekijken, de lengte inschatten via de wifi hier in de pub eventueel baustellen te ontdekken om morgen misschien een iets snellere en chiller dag te hebben...

Ik zeg proost, eet smakelijk en welterusten!

Dag 2 - Aankomst Insbruck

July 30, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 23 °C

Een rot nacht weinig slaap harde stoelen...

De reis duurde lang en langer en nog langer... maar uit eindelijk zijn we er.
    Ongeveer elk uur gezien vannacht het land schap zien veranderen en de zon zien opkomen en door wolken zien breken. Met weinig slaap toch een mooi begin. Aangekomen op het parron moeten we een klein stukje lopen om de motoren weer van de trein af te halen. Ook nu weer helm op om de trein in te gaan... Ongeveer kruipend gaan we met zijn alle opzoek naar de motor. Wachten we op het personeel om de motoren te bevrijden van de spanbanden... nog even na praten met yuri wachten op zijn vriendin en dan klaar maken om de reis te beginnen.

Zo rijdt ik ongeveer om half 11 het terrein af en start ik de navigatie voor de route van vandaag. Maar eerst even op koffie bezoek bij Frank en de kids zonder dat ze het weten ben ik lekker een half uurtje onderweg en nu al schitterende wegen.

Nu op de camping en toch echt kiezen, welke route gaan we nemen? Over de verschillende meren of door de dallen.... hmmm
    Dit beslis ik wel als ik zo rij.

Nu eerst lekker koffie en even nog bijkomen.

pauze om te genieten van het uitzicht

July 30, 2019 in Austria ⋅ ☁️ 19 °C

Beter laat dan nooit

July 31, 2019 in Hungary ⋅ ☁️ 21 °C

De reis richting Boedapest, waar de dag afgesloten word met regen begint het s ochtends vroeg al weer volle bak zon.

Geen ontbijt in het motel dus vroeg op snel opfrissen en lekker vroeg weg.
    Uitchecken was snel gedaan en spullen pakken was niet nodig alles lag al klaar om zo weer op de motor te klikken. Even over 9 start ik de motor en rijdt gelijk weg. De route was een beetje overhoop gegooid door dat de kaart van hongarijen niet in mijn pakket van de navigatie staat. Ach dan maar op de bonnefooi rijden. Binnen het uur werd de temperatuur al dusdanig hoog dat eigenlijk rijden al minder fijn werd, ik verander de navigatie en start de snelste route. Maak nog even snel een stop bij de benzine pomp om toch voor de zekerheid een vignet te halen en zo echt de snelste route kunnen nemen. Zo gezegd zo gedaan we draaien de snelweg op en vol gas door (90km pu) de rit ging verder heel makkelijk en voor ik het wist reed ik budapest binnen. De warmte was ondertussen niet meer te houden en we kozen er maar voor om wat regeltjes over het hoofd te zien om zo wat sneller door de drukte te kunnen rijden. Na een aantal zware file kilometers kom ik aan bij de slaap plek. Ik begin met af laden en steek me sleutel in me laatste koffer en in plaats van de koffer open te maken heb ik ineens de cilinder in mijn hand. Kut kut kut iets waar ik totaal geen zin in heb. Precies de koffer met natuurlijk al mijn kleding. Al bij al gelukkig wat gereedschap mee met Google YouTube en wat telefonische ondersteuning kom ik er achter hoe het systeem werkt en kan ik gaan pielen met een inbus sleutel om de koffer te openen. Na ruim een uur kutten springt eindelijk de koffer openen. Snel het slot er af schroeven en naar binnen.

Na heerlijk gedoucht te hebben en afgekoeld te zijn had ik redelijke honger en ging ik maar op pad om de buurt te verkennen en eens ge kijken wat er te beleven is in de buurt.

Al snel kwam ik op een plein met een winkel centrum, via tripadviser zie ik een restaurantje welke zeer goed aangeschreven staat. Ik neem maar plaats en binnen een paar tellen had ik een heerlijke koud biertje en het eten besteld. Als een van de eerste kwam ook het eten binnen een paar minuten door. Snel wat gegeten en heerlijk even gezeten. Toch nog maar even afkoelen en het winkel centrum in... Na lekker ijsje en wat rond gelopen te hebben ging het lampje uit en ben ik terug gelopen maar de hostel. Even lekker op bed liggen en bijkomen.
    Verder in de avond nog met Nienke afgesproken om gezellig een drankje te doen.

Nienke wist wel een leuk barretje en al snel had ik de uitdaging om ergens door de onbekende straten richting het centrum te gaan. Als nog weinig energy en gelukkig gaf Google Maps mij een optie om een bolt te bestellen... de Hongaarse uber. Binnen 2 minuten stond de taxi voor me en bracht me naar de kroeg. Een reünie bar nog nooit zoiets gaaf gezien.

Heerlijk een paar biertjes gedronken gezellig wat gekletst. De tijd vloog voorbij en met in mijn achterhoofd formule 1 morgen wou ik het niet te laat maken. Ja bier en gezelligheid maken dat niet makkelijk alvorens ik het wist werd het toch al weer laat en bestelde ik mijn taxi terug naar huis.

Lange dag veel kilometers

July 31, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 21 °C

Oeps... bijna vergeten een verhaaltje te typen...
    Nog even snel dan voor het slapen gaan.

Vandaag woensdag de eerste 3 dagen van de vakantie zitten er op, het voelt al als of ik een week onderweg ben. Vandaag een goede 380km gereden, een klein beetje vals gespeeld.
    Van te voren thuis maak ik de route welke ik per dag ga rijden om zo een aantal hotels al te kunnen boeken. Zonder eigenlijk te kijken had ik voor vandaag een super mooie route door de bergen en verschillende meren/zeeën gemaakt. Eigenlijk pas op het laatste moment toen ik de route ging aanpassen naar het adres van het hotel kwam ik er achter dat deze ongeveer 7 uur rijden was. Hmm iets te gortig voor 1 dag. Maar ja het hotel was al betaald en kon niet terug. Dan maar alternatieven. 6.5 uur... 8 uur... het werd er niet beter op, alles over de snelweg? 3.5 uur oooh het kan dus niet heel veel sneller k*t. Dan word het maar en dag doorbijten en een lange rit maken. Zo begon de dag vroeg 7 uur het wekkertje half 8 ontbijt half 9 koffers inpakken en 9 uur gas er op. Het hotel bevind zich naast het vliegveld of te wel in de buurt van de stad. Eerst maar snelweg, de eerste 40km schoten onder me door. Met een gangetje van 140 km was het eigenlijk goed te doen en kwam ik snel in de buurt van de afrit. Ik was dan ook blij om de afrit te nemen gehoor bescherming weer uit en lekker op het gemak binnen door. Mooi gebied wat platter als gisteren maar genoeg te zien. Rijdt ik door. Na ongeveer een uur heerlijk op het gemak binnen door gestuurd te hebben kwam een langer stuk snelweg maar voor ik het wist reed ik er al op. Wegen zijn soms zo on voorspelbaar... naja dan door naar de eerste parkeer plaats gelukkig zijn die er wel genoeg. Snel er af, oh ja toch kieren dicht met 18 graden toch best fris nog. Oordoppen in en snel weer verder, want ja route is lang dus gas er op. Gelukkig kent men in Oostenrijk genoeg snelwegen waar je 140 mag en rijdt ik heerlijk door. Navi geeft gelukkig aan 40km recht door na mooi ingeschat dacht ik zo. Maar na deze 40km kwam ik op een splitsing dook een andere snelweg op en was het nog eens 60km. Naja misschien ook wel beter.

Over de snelweg is weinig te zeggen. Behalve, veel asfalt, redelijk wat verkeer en weinig uitzicht. Na deze 100km in totaal over de snelweg hebben gereden kwam ik op het laatste stuk binnen door sturen, echter misschien wel het mooiste stuk sturen. Heerlijke lange bochten tussen en over de bergen heen.
    Wel veel vracht verkeer maar dat is makkelijk in te halen. Rijdt ik weer langs mooie wateren en had ik thuis een weg gevonden welke helemaal langs een zee ging. Ja tot ik daar was. Tunnel in, lengte 1 km.. Tunnel uit 5 huizen, tunnel in 4km, tunnel uit 5huzien ... je raadt het al tinnen in 50m tunnel uit, en weer zo ging het door en al bij al heb ik bijna niks van de zee gezien.
    Het is niet anders ik rijdt door met in gedachte op tijd in het hotel. Oh ja de temperatuur stijgt al snel en word weer tijd om de jas en broek tocht ritsen los te maken. Snel rijdt ik door en kom in een mooi klein plaatsje uit. Zie boven me hoofd een uit kijk punt.. Hmm aantrekkelijk naja even snel dan. Ik sla op de gok links ad een winkel straat in en weer links af een steeg in met een verbod bord met nest van aanliggende bla bla. Soms blijft dat Duits niet te lezen. We gokken het er op en beginnen de klim. Nu heb ik een redelijke motor maar zelfs mijn motor had moeite met de klim in zijn 2e versnelling snel terug naar zijn 1 en gang er in houden. Het steegje was ongeveer een halve meter breder dan mijn motor en was dus niet te hopen op tegen verkeer. Stilstaan was hier letterlijk achteruitgang. Maar gelukkig geen tegen verkeer en kwam ik al snel de steeg uit. Een paar kinderen vonden allen het lawaai wat te erg van me motor en knepem snel de oren dicht oeps sorry kan ik niks aan doen moest eenmaal gang houden. Eenmaal boven aangekomen snel de helm af en even kijken wat het uitkijk punt te bieden heeft. Naja beelden zeggen meer dan woorden... Snel weer terug en maar een alternatieve route naar beneden zoeken. Zo gezegd zo gedaan ik rijdt via een wijkje weer naar beneden om snel de weg te vervolgen de bergen in. Na ongeveer 2 uur heerlijk door de bergen gereden te hebben kom ik door allemaal kleine plaatjes en zie ik op me navigatie nog een half uur tot hotel ineens zie ik in me oog hoek een groot winkel centrum en dacht gelijk maar stoppen om een zwembroek te halen met dit weer is het wel lekker om is op een kleine route dag een duik te nemen ik ren naar binnen ga de c en a in vraag waar de zwembroeken hangen en zegt de vrouw ja er is niet veel maar dit is het gelukkig precies mijn maat is een keer, passen afrekenen en weer weg. Ja hmm maar moet ook nog lunchen en tanken en wat drinken. Naja kijk wel. Snel door en na een paar dorpjes zie ik ineens in me ooghoeken een schnitzel afhaal tentje denk ho lekker makkelijk even snel omkeren eten en door. Zo wat was dat lekker en zat ook goed vol gelijk. Snel door want in deze bloed hitte, ondertussen graag of 35 was het niet makkelijk meer uit te houden op de motor. De dorpjes hielden maar niet op en het werd nog warmer en de wind ging liggen, ik had momenteel maar 1 motto snel een douche en verfrissing.
    Zo rijdt ik nog een aantal dorpjes door en kom een grote gele M tegen, naja oké nog 1 stop snel de motor op de parkeer plaats en naar binnen de airco in, ijsje er bij en even bijkomen. Misschien had ik dat beter niet kunnen doen. Het leek wel of het nog 20 graden warmer was geworden. Nu echt door maar het hotel.

Eenmaal bij het hotel werd ij gek aangekeken dat ik op de motor in mijn eentje kwam inchecken. Ja echt ik ben het die gereserveerd heeft hier is mij paspoort en snel graag ik wil douche. Gelukkig lag alles klaar en kon ik snel de kamer in om uber luxe te douche in een super kamer.
    Naja laat ik na het douchen nog even terug gaan om wat info aan te horen en aan te geven dat het makkelijker praat als ik niet kapot ga van de hitte. Uit eindelijk moest de receptie er wel op lachen. Maar ja ondertussen half 6 eindelijk net 2 uur geleden geluncht wat gaan we doen.

Ik had op het internet gelezen dat er een casino in het hotel, naja beter motel gezegd, zit. Laten we die maar is gaan bezoeken. Ik loop even terug naar de kamer pak me paspoort, pak 50 euro wat dacht ik genoeg moest zijn voor een uurtje vermaak en loop weer terug om is te informeren. Ja alles werd direct geregeld pasje gemaakt foto's gemaakt vinger print geregistreerd en ik mocht het casino in. Naja speel hoek. Ik loop samen met de receptioniste het casino in, wel geteld 11 apparaten en 1 frisdrank automaat om wat uitleg te krijgen. Het ging eigenlijk vanzelf en alles was overduidelijk. Als welkoms cadeau kreeg ik dan ook nog 10 euro mee. Oké chil met dus 60 euro ga ik zitten en begin is wat te bladeren door de computer met spellen, naja zou de details achterwegen laten maar het was half 7 en om half 9 stopt ineens het apparaat iets met spelen gokken en pauze.. Naja zal wel te lang gezeten hebben en kon niet meer verder spelen wat is dit voor onzin dacht ik nog met ondertussen het komend weekend terug verdiend te hebben dacht ik laat ik maar uit betalen en naar buiten gaan. Ik betaal uit. Kan dat ding alleen maar afgerond betalen. Shit houdt ij nog speel te goed over. Naja even rondje gelopen en nog maar even naar binnen dan. Denk geen 10 min later zat ik weer achter een automaat en voor ik het wist liep ik samen met mijn Poolse speel kameraad welke ook voor mij bloed fanatiek was spelen we nog even verder. Na je kan het al rijden weer 2 uur later tijd voor pauze kan niet meer verder spelen. Nu dacht ik ook gelijk klaar aftikken winst in de zak en slapen. Oh nee verhaaltje maken. Weer hield ik wat geld over maar gelukkig was de pool daar nog welke ook 1 euro nog had ij gooi mijn overgebleven geld bij hem in het apparaat en we drukken de laatste 10x gezamenlijk door...

We stappen het casino uit en tot verbazing.... regen.... Naja lekker afkoel buitje nu snel slapen en hopen op beter weer.
    Oh een motel volgens mij geen ontbijt mogelijkheid. Nog even snel de koffer nu in pakken en morgen maar weer vroeg op pad richting Boedapest ok check de navigatie welke direct een waarschuwing geeft vignet vereist in Hongarije a kut morgen die dus ook nog even zoeken. Bijzaak voor morgen..

Ik zeg truste!!!!

Motor loos of toch niet

August 2, 2019 in Hungary ⋅ 🌧 18 °C

Budapest en dag waar ik 4 dagen "rust" heb... 4 dagen op 1 plek.. geen lange stukken op de motor..

Na lekker wat uitgeslapen te hebben.. 08.00 uur ben ik klaar voor een nieuwe dag. F1 kijken. Het is vakantie dus doe lekker rustig aan... uiteindelijk rond 11 uur rijd ik over de snel weg richting het circuit en zie op de snel een bekende auto. Ik wist dart zee hier waren maar dat je ze dan ook nog tegen komt alvorens je elkaar spreek met van we zijn onderweg is altijd wel leuk. Met veel getoeter haal ik er in en ga er voor rijden. Ik had mijn navigatie dacht ik op het circuit ingesteld maar blijkbaar moesten we een heel eind omrijden. Eenmaal aangekomen bij het circuit parkeren weer de auto en motor achterlaat op het gras en beginnen aan de wandeling. Na ongeveer 200m lopen zien we eigenlik pas hoe ver het berg op lopen is een besluiten we de auto en motor te pakken om dichter bij te gaan kijken... uiteindelijk staan we nu recht voor de in gang op nog geen 10m lopen. Heerlijk morgen gelijk weer hierheen....

De training dag verliep niet heel droog, maar had ik ook geen regen kleding mee op de motor jammer dan dan maar wat schuilen en nat worden...

Al bij al een leuke dag op het circuit.

S avonds zijn we eerst terug gegaan en ons opgefrist op vervolgens gezellig wat te gaan eten in de stad. Vanaf mijn hostel was het 4.5 km lopen dus bestel ik een taxi die mij voor nog geen 5 euro rijdt. Prima... Heerlijk en gezellig gegeten lopen we al snel weer terug naar hun appartement.. zij hebben de hele nacht doorgereden om hoor te komen.. we taaien al snel af en begin mijn terug weg. Zou ik een taxi doen of niet.. Na ik loop het eerste stukje wel ze zaten naast het water en de brug welke in de avond mooi verlicht zijn. Vanuit daar heerlijk over de kade richting het appartement helpen. Overweg ineens nog bekende tegen gekomen nog even gepraat en weer dit op de terug weg..

Ik kan wel weer hele verhalen type maar foto's zeggen waarschijnlijk meer...

Foto's deel 1