Vrije dag vandaag

February 12, 2020 in Norway ⋅ ☁️ 0 °C

Geen activiteiten gepland dus uitslapen tot 8:30u eten en dan zien we wel.
    Na het ontbijt gaan we sneeuwschoenen halen en wandelen we richting grot. Dit is een plaats waar in 1300 de mensen gingen schuilen voor de Russische kapers die hier in de wateren rondvaarden. Een mooie wandeling met de sneeuwschoenen maar de grot blijkt maar een kleine verborgen inham te zijn onder een holle steen. Hier noemen ze het ‘Russehula’, een plaatselijke visser toont ons vriendelijk de weg. Na deze wandeling zijn we net op tijd terug voor het middagmaal van 14:00u. Toast met 2 hamburgers en een eitje op. Hier noemden ze het een soort van gehaktbal maar dan plat? Best wel lekker en zeker genoeg. Na het eten eerst dronen en dan wandelen we naar het naast gelegen dorpje. Dit is een wandeling van 5 Km maar er is geen voetpad dus moeten we op de weg lopen. Best wel gevaarlijk maar zonder kleerscheuren halen we het dorpje al is er niets te zien. In de supermarkt kopen we nog drinken en wandelen dan terug. Ondertussen is het al donker aan het worden en de laatste 4 Km liften we en kunnen met een plaatselijke meerijden die ons aan het hotel afzet. Dan nog wat rusten en om 19:00uur gaan we opnieuw eten. Stefaan neemt de rendierbout, panna cotta en een biertje. Peggy neemt een pastinaak soep en als dessert een mudcake met kriekjes. Extra kost 169 NOK maar opnieuw lekker en veel. Omstreeks 20:30u vertrekken we opnieuw met de sneeuwschoenen in een sneeuwstorm de berg op. Alles is bewolkt maar toch proberen we. Op de berg is een hutje en een uitzichtpunt en daar wachten we op het noorderlicht. Tussen de wolken komt er hier en daar een opening en inderdaad het noorderlicht. Veel is er niet zichtbaar en de wind is ijzig koud. Om 22:00u geven we het op en gaan terug. Het wandelen zelf in het donker is wel leuk. Peggy is een beetje verkleumd van de koude door het stilstand wachten. Snel ons warme bed in en slapen maar.Read more