Flores & Tikal

April 3, 2022 in Guatemala ⋅ ☀️ 33 °C

Onze volgende stop was het stadje Flores. Veel mensen komen naar Flores omdat het dicht bij Tikal ligt, een gigantische Maya ruïne, waar ook de hoogste Maya tempel ter wereld kan gevonden worden, maar liefst 70m hoog.

Flores ligt aan een gigantisch meer, en er is zelfs een klein stukje van de stad dat een eilandje vormt in het meer. Ook hier was het weer verschillende dagen na elkaar minstens 40°C. Gelukkig was het water van het meer ongelooflijk helder en lekker verfrissend (ookal was ook hiervan de temperatuur 30.6°C). We verbleven net aan de overkant van het meer dus we moesten alle uitstapjes starten met een boottochtje over het meer, heel leuk! Vanuit ons hostel konden we 's nachts de howler monkeys horen roepen in de bossen er vlak achter en op een wandeling later op de dag hadden we het geluk een hele familie te vinden die lag te rusten in de boom. Enkel de jonge aapjes waren wat aan het spelen, super schattig!

In het midden van het meer lag 'Iguana Island', waar we zeker een 40-tal Iguanas hebben kunnen spotten! Nog meer aapjes (spider monkeys), mooie vogels waaronder tucans en papegaaitjes en een coati konden we spotten tijdens ons bezoek aan het prachtige Tikal. De maya ruïnes liggen namelijk in een grote jungle die zelfs doorloopt tot in Mexico en ook de Calakmul tempels die we eerder bezochten omvat!