Pico Bonito National Park

April 16, 2022 in Honduras ⋅ ⛅ 27 °C

Onze eerste pitstop in Honduras was in La Ceiba, een ongezellig stadje waar niet veel te beleven viel (denken we). Gelukkig ligt er een gigantisch National Park net onder La Ceiba, genaamd Pico Bonito.

De Rio Cangrejal stroomt door het midden van het park, waardoor er veel 'eco-lodges', een soort all-in hostels, zich genesteld hebben rond de rivier. Dit zorgt voor prachtige verblijven waar je binnen de 30 seconden kan gaan afkoelen in de rivier. Er waren talrijke vogels waar te nemen van aan de rotsen naast de rivier bij het hostel, waarvan de overstekende toucans elke avond het meest indrukwekkend waren (onmogelijk vast te leggen blijkbaar).

Van aan ons rivier-hostel deden we een aantal dagtripjes, waaronder een jungle wandeling en gaan raften. De jungle wandeling leidde ons naar de hoogste waterval die we al gezien hebben, minstens 100m hoog! Tijdens de wandeling werden we vergezeld door talrijke vogeltjes en voornamelijk heel veel vlinders.

Pico Bonito, zoals de naam al impliceert, was een prachtig national park waar we volledig konden relaxen.