Satellite
Show on map
  • Day 106

    Popoyo

    May 8, 2022 in Nicaragua ⋅ ⛅ 31 °C

    De Pacifische kust in Popoyo: een kortverhaal.

    We kwamen toe in dit idylische oord met een prachtig uitzicht op de Pacifische kust (foto 1), die we deze reis nog niet eerder hadden gezien en voelden ons onmiddelijk helemaal in onze nopjes zoals weergegeven in het bijhorende filmpje. We waagden ons dan ook aan een initiatie surfen, wat de voornaamste activiteit is in dit surfersparadijs. De golven leken die ochtend wel wat hoog naar ons gevoel maar de ‘Beginner Bay Surf School’ had een uurtje ervoor nog geconfirmeerd en de instructeur leek er goesting in te hebben want na 5 minuten oefenen op de juiste houding op het strand mochten we het water in! Dat was makkelijker gezegd dan gedaan want door de kracht van het water raakten we de golven niet goed door, en werd ik (Samya) al meermaals onder water gesleurd en over het ruwe zand gesleept terwijl ik naar adem hapte en mijn surfboard ergens ronddreef. Dit was uiteraard een eerste rode vlag maar de instructeur verzekerde ons dat het makkelijker zou worden eenmaal voorbij die golven, no hay problema! Lang verhaal kort – ik had een kortverhaal beloofd – bakten we er natuurlijk niets van en bleven we maar wat sukkelen tot ik het surfboard hard tegen mijn hoofd gekletst kreeg en Tom zijn ribben gekneusd waren van een verkeerde val. Uit het water komen was jammer genoeg ook weer niet vanzelfsprekend en we stonden allebei doodsangsten uit terwijl we keer op keer kopje onder gingen tot we weer op het strand werden uitgespuwd. Na een klein uurtje stonden we dus volledig over onze toeren alweer in de surfschool en kregen we als kers op de taart de volle pot (goed voor 3 uur les) aangerekend. Mijn hoofdpijn trok na enkele dagen gelukkig weg maar Tom wordt nog elke dag herinnerd aan deze ‘memorabele ervaring’, al ziet dat er meer uit zoals afgebeeld op foto 3 door de pijn in arm en ribben. Ay caramba!Read more