San Gil

June 14, 2022 in Colombia ⋅ ☁️ 20 °C

Na ons lange verblijf aan de noordelijke kustregio van Colombia, vertrokken we landinwaarts. We namen een nachtbus van Santa Marta richting San Gil, waar we gebroken uitkwamen.

Gelukkig hadden we een hostel geboekt tussen de stad San Gil en het dorpje Barichara, in het midden van de bergen en weg van alles, om te bekomen van de rit. We sliepen in een vrij atypische accomodatie in dit hostel (een kar om aan een paard te spannen), maar genoten ten volle van de rust in deze plaats. We konden zelfs enkele spechten spotten, jammer genoeg was er geen deftige camera om een mooie foto te maken... Ook vonden we een gigantisch veld vol ananassen net naast ons hostel!

Er was ook een 'vervallen' caravan ter beschikking die dienst deed als lokale cinema, een groot net om in te rusten, een natuurlijk zwembad en een spel waar we een soort muntjes in de mond van kikkers probeerden te gooien, wat we uiteindelijk ook tegen de uitbaters gespeeld hebben. Meer dan genoeg vertier om de avonden te vullen!

1 van onze dagen in San Gil vulden we met activiteiten typisch aan de stad: extreme sporten! We gingen wildwater raften (het filmpje geeft een indicatie van hoe wild het water was), waar we nogal heftig overkop gingen met ons bootje en meegesleurd werden met de rivier. Gelukkig werd ons op voorhand aangeleerd hoe we terug de boot op konden kruipen! Na ons rafting avontuur gingen we gaan ziplinen over een kloof van 500m diep, en gingen op een zogenaamde 'extreme swing', een schommel die over dezelfde kloof ging. Dit laatste was eigenlijk wel enorm spannend (zie filmpje), gezien we volledig verticaal gehoffen werden, voor we werden losgelaten over de kloof!

Na onze met adrenaline gevulde avonturen, planden we enkele dagtrips om rustig te gaan wandelen, met name rond het nabijgelegen dorpje Barichara en naar de Canyon de Chicamocha, die elk een eigen footprint krijgen.