Guatape

June 24, 2022 in Colombia ⋅ 🌧 19 °C

Vanuit Medellin deden we een daguitstap naar Guatape, een dorpje omgeven door een groot meer dat bekend staat als een heel gezellige en mooie plek. Op de weg naar Guatape ligt ook een grote rots, de 'Piedra del Penol', die naar verluidt een prachtig beeld geeft over de heuvelige omgeving en vaak de eerste bestemming is voor bezoekers van Guatape.

Het verliep echter een beetje minder vlot dan verwacht. Blijkbaar hebben de Colombianen verlof eind juni, wat een enorme boost geeft aan het binnenlandse toerisme. Het krioelde van de mensen nabij de rots, en dit betekende dat we een uur zouden moeten aanschuiven om erop te klimmen. Ook zouden we de tocht naar boven zoals mieren achter elkaar aan moeten lopen. We weten allemaal hoeveel Tom houdt van mensenmassa's, maar beslisten dan toch maar niet op de rots te gaan om te vermijden dat we verpletterd werden, en reden door naar Guatape zelf.

De hoeveelheid mensen in Guatape zelf viel gelukkig veel beter mee, en het dorpje bleek uiteindelijk heel kleurrijk en gezellig te zijn, dus spendeerden we het merendeel van de dag in het dorpje. We aten een lekkere lasagne, zochten souvenirtjes en dronken een pintje vooraleer we terugkeerden naar Medellin.