• Day 17

Day 16

January 17, 2019 in Peru ⋅ ☁️ 20 °C

Vstávame skoro, bezdomovci majú ustlané na matracoch pred hotelom. Veselá penzistka nás rýchlosťou blesku dopraví na letisko. vzlietame s východom slnka, čau Čile. Šofér nás čaká v Lime. Totálny chaos na ceste, pán s volantom miestami zaspáva, asi je po nočnej. Dosť stresujuca jazda, stresujúcimi prostredím, Africko to pripomenulo. Asi hoďka a pol a sme v Casa Suyay. Zhodíme bágle a ide sa na obhliadku Miraflores, ku pláži a vyzdvihnúť Ivana s Borkom. Moc pekná promenáda s výhliadkou na oceán. Späť na výhliadku, obed, super dezerty z miestneho ovocia a vrčiaci jazdci valiaci sa do cieľa pod nami. Spoločne do centra. Motorkár je v bolestiach, bo si rebro zlomil. Na dune mu benzín došiel, ale 7 etáp dal. Františkánsky kostol s katakombami a 25 tisíckou lebiek poukladaných v troch podúrovňových podlažiach. Centrum je úchvatné, so Santiagom sa to nedá ani rovnať. Pulzujúce veľkomesto s obrovským počtom ľudí presúvajucich sa hore-dole za stráženia policajtov so štítmi. Nejaký protest sa tu koná, je to miestny šport. Športovci si šli po svejch, ešte sa motáme a polorozpadnutý taxík nás vyhadzuje v hoteli aj s prídavkom. Ubytujeme batožinu a zháňame zeleninku, podarilo sa, ten nás zodral z kože, aj nejaký cukor sa našiel. Aspoň nás na pláž hodil, kde sa koná záverečná ceremónia Dakaru. Prášia tu a tešia sa, že odjazdili. Seansa na pláži a pochod pobrežím smer hotel. Celý sme nedali, 24 kilákov v nohách za celý deň nás prinútil drožku zobrať na posledný úsek. Spánku bude málo.Read more