• Day 33

Day 32

February 2, 2019 in Bolivia ⋅ 🌧 6 °C

Tak vytiahli nás už z raňajok. Aj tak čakáme pred hotelom, šofér nedorazil, len guide. Tan nás v daždi posúva hore dole. Podarilo sa, smer Death Road. Nejaké checkiny cestou, aj z dôvodu koka traficking. Štát si to všetko stráži a kontroluje. Vystúpali sme do 4650 metrov, stále leje, tak scenéria je limitovaná. Prechádzame minivanom na cestu smrti, najnebezpečnejšiu cestu. Teraz sa používa len na downhill a pre turistov. Dobre, že sme tie bicykle dnes nedali, zima a leje. Stŕme brehy a všade vodopády, všetko zelené, džungľa. San Juan Waterfalls dopadá rovno na cestu. Prechádzame to peši pre väčší efekt a vlhšie oblečenie. Schádzame až do 1200 metrov, pekné prevýšenie a ešte nás to čaká opačne. V Coroico si dávame obed a lokálnu kávičku. Konečne nám počasie nepraje, stále leje. Pozrieme ešte nejaký vodopád, kríky koky a kávy, len tak z auta. Naspäť sa ide už novou cestou. Hneď na začiatku však uviazneme, lebo niekde v diaľavách sa zosypala cesta. Niet divu, veď to tu steká úplne všade. Polícia to skoordinovala a ideme ďalej. Nekonečné, znovu stúpame do 4650. Tentokrát stojíme kvôli zosunutému nákladiaku. Vyťahujú ho späť na cestu. Technika už bola na mieste, sme sa dlho nezdržali. Všade po ceste sú nejaké menšie či väčšie zosuvy. Do La Paz až za tmy. Znovu je to všetko upchaté. Sobotné stánky sú porozťahované úplne všade. Niektoré uličky sú aj zavreté. Ráno sme ich videli všetko vybalovať, teraz to zas všetko balia. Večera vedľa Švédkinho coffee shopu, Coca a quinoa beer a zajtra skoré vstávanie na let do Lima.Read more