• Day 11

Dag 11: Aire sur l'Adour - Aroue

October 18, 2016 in France ⋅ ⛅ 14 °C

Afgelegde afstand: 102 km
    Totaal gefietst: 835 km
    Afstand tot Santiago: 934 km
    Weer: eerst mist, dan zomer
    Emotie: 😊😐😞🙂😃

Na een nacht heerlijk doorgeslapen te hebben (ik word meestal elke nacht rond 4 uur wakker) onder m'n dekbed en een half uurtje in bad verlaat ik m'n hotel. Vandaag probeer ik tot Ostabat te komen.
    Het eerste stuk is saai, recht, grijs en vlak. De eerste 15 kilometer voelen als uren fietsen en ik ben helemaal wit van de koele mist. In de middag wordt het beter. Ik passeer plaatsen waar ik een paar weken geleden ook was met Jorien. Het raakt me en ik mis haar ontzettend. In Navarrenx stop ik voor lunch en wat te drinken, hier raak ik aan de praat met 3 Australische seniors, ze lopen de voorgeboekte uitgestippelde camino met 15 km per dag, but hey, ze zijn bijna 80, it's okay. In Ostabat blijkt m'n geplande slaapplaats dicht te zijn en krijg ik ook ergens anders niemand te pakken, dus ik besluit een dorp eerder te stoppen. Het is een kwestie van bij neerleggen en het geeft me wel rust dat ik 20 km minder hoef. Maar goed ook want een uur later is mijn eerste lekke band een feit.
    En dan aan het eind van de middag komen de echte Pyreneeën in beeld, en ondanks ik het al vaker gezien heb maakt het deze keer best indruk. Geldt ook voor de hellingen, dit is duidelijk weer een gebergte. Ongeveer een kilometer of 2 voor mijn stopplaats kom ik Yannick en Wietske tegen (eindelijk Nederland!). In het gesprek zegt Yannick na de eerste paar zinnen 'Alone you go faster, but together you go further'. Dezelfde zin als gisteren, en dat terwijl zij elkaar niet gesproken hadden... We besluiten samen naar een andere auberge te gaan. En we komen op een geweldig huis uit, door het veld en op de heuvel. Het heeft zelfs een eigen 'winkel' dus we kunnen zelf koken zonder weg te hoeven. Er is bier en wijn en het wordt laat en gezellig...
    En dan was dit mijn laatste nacht Frankrijk. Met een gemengd gevoel van enthousiasme en spanning pak ik morgen de trein richting Irun, benieuwd wat Spanje me gaat brengen...