• Day 9

Lake Atitlan - Guatemala

May 26, 2017 in Guatemala ⋅ 🌧 18 °C

Rondom Lake Atitlan liggen 12 dorpjes met elk hun eigen sfeer. Na een rit over smalle bergwegen met gaten die onderweg opgevuld werden met zand 😂 werden we afgezet in San Marcos, een hippie dorpje. Nou dat hebben we geweten... Er waren een paar verloren hippies te vinden, een leeg hostel, nauwelijks eettentjes maar wel honderd holistische praktijken, je kunt begrijpen dat we de volgende ochtend meteen de boot hebben gepakt naar San Pedro; een superleuk dorpje vol met backpackers.

De kleding van de Guatemalaanse vrouwen ziet er in deze streek heel mooi uit met veel kleurtjes. Later hoorden we dat dit komt doordat toen de Spanjaarden kwamen ze wilden dat ze bij hun groep zouden blijven en aan deze kleding waren ze van andere groepen te onderscheiden. Helemaal niet zo heel leuk dus...

We zijn met Juan (een echte Maya ja, ja we hebben er een van de 3% die er zijn in Guatemala gevonden!) de indian nose gaan beklimmen (de nose hebben wij er overigens nooit in gezien haha) vanaf waar we een prachtig uitzicht over het meer en vulkaan San Pedro hadden. Na een paar wijze levenslessen van deze Maya zijn we achterop een auto gesprongen (de manier van vervoer hier;) om vervolgens het lokale bier en cocktails uit te proberen. Uiteindelijk zijn we op een mislukte jungle party beland waar we hebben gedanst op wazige muziek met een op ons lijkende Belg en een stuiterende Engelse. Het was een mooie avond...

Nu in de bus richting Antigua met 2 extra nummers in onze playlist: "bumpy ride" & "cowboys en indianen" 🎧