• Day 53

Hiking 7 watervallen

June 26, 2009 in El Salvador ⋅ ⛅ 22 °C

De nieuwe latin mobiel maakte een tering herrie....nog geen tijd gehad om het volume aan te passen...zo druk, hahahahaha. Enfin, het is 7.30 (we hebben vakantie...) en om 8 uur moeten we gereed zijn. Gelukkig waren net op tijd onze kleren gewassen en weer retour zodat we een vers setje aan konden trekken. Wat gaan we doen vandaag....we gaan voor een hike langs 7 watervallen. Waarom zo vroeg.....omdat het vanaf een uur of 2 hier hard regent.
    Bij het boeken van de hike gistermiddag hadden we gevraagd of er nog bijzonderheden waren zoals heftig klimmen of dalen, speciale kleding en zo.....n.v.t.
    De keuze viel op een Wolletje uit New Zealand, een koele sneldrogende afritsbroek, sneakers (Heleen sandalen), sokken en Deet tegen de muggen. Verder een rugzakje met water zwemspullen en de camera.....de lunch was included. Verwachtte reistijd (aangekondigd door Mario onze private guide) 6 uur. Mario was stipt om 8 uur op de hostel en parkeerde zijn fiets achter de balie....wat inhield dat de hike bij onze hostel begon.
    We liepen het dorp uit de jungle in en stopten bij de Casa van Mario waar zijn broer al klaar stond en moeder lief de laatste hand legde aan de rugzak van Mario. Beide broers namen een groot kapmes mee en een grote bos touw en we vertrokken....gevolgd door vier honden. Al snel daalden we af het eerste dal in met uitzicht over de koffieplantages. Wie nog werk zoekt....het plukken begint in oktober en je krijgt $1 USA (= volgens de Rabo 75 euri centen) voor tien kilo bonen...plukken met de hand. De jungle was dicht begroeid en de paden waren heel smal. Doordat er geen zon bij de aarde kwam was het vaak steil en spekglad....in het eerste uur waren we al een paar keer op ons bek gegaan. Mario liep echter op een stel goedkope plastic slippertjes (herinner me een uitspraak van Steven...)...we konden hem niet bijhouden. Tevens was ik de langste van het gezelschap waardoor ik alle spinnenwebben kreeg.
    Onderweg kregen we uitleg over allerlei bloemen, planten, boomsoorten en stopten we om tarantula's (je weet wel, die mega spinnen) te bekijken, vogels te spotten en te genieten van alle uitzichten. We waren blij dat we van tevoren goed gesmeerd hadden!!
    De toch ging verder met klunen, over stenen onder de watervallen door, door de blubber.....we zagen er werkelijk niet uit en waren zeiknat.....maar gaaf was het!!
    Op een bepaald punt moesten we onder de waterval door.....over de rotsen naar beneden....ik schat een 30 meter. Hiervoor werd een dubbel touw aan de boom geknoopt en ging de grote broer als eerste naar beneden. Vervolgens konden we om de beurt onder begeleiding naar beneden....we waren doorweekt!
    Een eindje verderop, onder het gekletter van een waterval, hielden we pauze voor de lunch. Uit de rugzak van Mario kwamen echte borden, tomaten, komkommers, een ui, twee gekookte eieren, een ananas, zacht broodjes, twee avocado's en peper en zout. Alles werd gesneden en gewassen in het water.....en we hebben in een streepje zon op een droge steen zitten pummelen....heerlijk. Al zittend was ik de tijd aan het omrekenen en kwam tot de conclusie dat jullie boodschappen voor het weekend aan het halen waren bij AH.....Gaaf toch!!
    Nadat we de honden de restjes hadden gevoerd gingen we verder met de tocht en heb ik geen tijd meer gehad om aan Holland te denken.....het was hard werken, oppassen waar je liep, glibberen en glijden....en klimmen.....maar wel kicken!
    Ik had gistermiddag Sopa de Pollo gemaakt....zodat we bij thuiskomst wat lekkers hadden...Mario, de eigenaar van de hostel en de schoonmaakster hebben ook meegegeten.
    Tijd voor een hete douche...en een kleine Siesta!

Ik hoop dat jullie ook lekkere boodschappen hebben gehad voor het weekend....oohhhh mergpijpjes, drop, of zo'n dikke groene reep AH chocolade met hazelnoten....
    ik krijg last van een klein watervalletje......