Fast Food dagje

July 3, 2009 in El Salvador ⋅ ☁️ 26 °C

Vanmorgen zijn we vertrokken naar San Salvador met de chickenbus. Alle overstappen gingen voorspoedig en na iets meer dan 2 uur waren we in San Salvador. We hadden van tevoren gedacht een taxi te moeten nemen maar met bus vier konden we gemakkelijk bij de Tica busterminal komen,,,,,,is toch weer een stuk goedkoper. De Tica busterminal is tevens een ¨hotel¨ en is gelegen in een onveilige wijk van de hoofdstad. De straat is overdag rustig vanwege de vele begrafenisondernemers in de straat, maar ´s avonds is het een gevaarlijke wijk met criminaliteit en prostitutie. We waren vanmiddag bijtijds aangekomen en hebben ondanks alle slechte berichten in de trotter toch een leuke middag in de stad gehad...tot het donker werd. Aangezien er weinig restaurants zijn en veel eten op straat bereid en verkocht word kozen we voor de burger king voor de brunch....en de pizza hut voor het diner. Inmiddels zitten we in de lobby van ons hotel even te internetten en gaan we zo een paar uurtjes pitten. Het is hier veilig want er staat beveiliging voor de deur met geweren. Overigens werkt 20% van de bevolking van El Salvador in de privé beveiliging....bijna iedere winkel heeft z´n eigen mannetje voor de deur.
    Morgen om 4.00 u gaat de wekker voor een rit van 12 uur, via Honduras, naar Managua Nicaragua. Ik hoop dat het goed gaat bij de grens overgangen....en verder is het een kwestie van de tijd uitzitten.
    Trusten!!