• Day 80

Ook dat nog..

July 23, 2009 in Costa Rica

We zijn gisteren naar het strand geweest in Manzanillo en hebben even een duik genomen in de zee en wat schelpen gezocht. De auto stond afgesloten geparkeerd op nog geen vijftig meter, langs de hoofdweg, in een open strook tussen de bomen....in het zicht dus.
    We dachten er slim aan te doen om onze kleding in de auto te laten om diefstal op het strand te voorkomen.....maar helaas!!
    Na het openen van de auto, centrale vergrendeling, bleek de auto leeggehaald. Horloge, portemonnaie met geld en de foto camera ( inclusief de laatste 400 foto's vanaf Los Cobanos tot een heden) waren verdwenen. Ook zijn uit de kofferbak de rugzakken van Jan en Margreet met de resterende spullen meegenomen. We waren de dag op pad geweest voor alternatieve woonruimte en hadden deze nog in de auto laten liggen....mede met het oog op de terugkomst van Jan en Margreet uit het ziekenhuis welke mogelijk gisteren zou plaatsvinden.

Detail....we hadden geld gehaald op de heenweg, wat verdwenen is.....de giropas hadden ze echter achter gelaten in de midden console van de achterbank.
    Dit moeten, gezien de snelheid waarmee het heeft plaatsgevonden, geroutineerde inbrekers geweest zijn. Aan de auto is geen spoor te vinden.

Gisteren kwam ook nog het nieuws dat de uitslag van het laatste onderzoek van Margreet er niet voor maandag gaat zijn......dus het weekend moet ze nog in het ziekenhuis blijven.

We balen als een stekker!!