Dikke kussen voor de moeders

September 3, 2009 in Nicaragua ⋅ ☀️ 33 °C

Hey Ma (2x)

Ma (Heleen)....ook de luitslagen van de laatste onderzoeken waren goed! Nu is het nog wachten op de gegevens uit San José, maar het was enorm goed nieuws! We zijn dan ook heel luxe wezen eten en hebben de vis lekker laten zwemmen in een goed glas wijn!

Ma (Michel)....van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag!!
    We hopen dat je een leuke dag hebt gehad en volgend jaar zijn we waarschijnlijk weer van de partij en krijg je twee keer zoveel kussen en ook twee kadootjes!
    Wij hebben op je geproost met een ice-tea!!

Vanavond gaan we de motor ophalen om morgen een dagje door de omgeving te toeren...tenminste, als het weer een beetje goed is. Vorige week hebben we ook een motor gehuurd en zijn we zeiknat geregend. Iedere kant waar we op gingen bleef de grijze bui boven ons hoofd hangen. Gelukkig dat we onze regenjacks meegenomen hadden...dat scheelde nog iets. Morgen willen we proberen een dagje naar het strand te gaan en wat leuke plaatsjes bezoeken onderweg. Ik zal zo eerst even kijken wat de voorspellingen voor morgen zijn.
    Verder zullen we het weekend nog genieten van ons zwembadje en het kamp opbreken. Zondagmiddag gaan we naar Posada Gloria voor een weekje en moeten de rugzakken dus weer ingepakt worden....wel vreemd weer....maar ook weer erg leuk! We zullen langzaam maar zeker weer terug moeten naar basic leven.
    Ook zijn we weer aan het lezen gegaan op internet en de Trotter over Island Ometepe en de Corn Islands. De maanden september en oktober schijnen de beste maanden te zijn om te duiken op de small Corn Islands omdat het orkaan seizoen dan nog niet begonnen is...zou mooi zijn! Eerst zullen we per bus, een uur of vijf, naar het noorden reizen en vervolgens 1,5 uur per boot naar Bluefields. In deze mooie vissersstad zullen we een paar dagen blijven als tussenstop.....om vervolgens per boot, 10 uur varen, naar de big Corn Islands te gaan...en daar vandaan weer met een klein bootje naar de small Corn Islands. Het is ook mogelijk om per vliegtuig te gaan maar dan vlieg je rechtstreeks naar big Corn Islands en dan mis je de natuurparken bij Bluefields...en we hebben toch tijd zat!!

Bij jullie is de herfst begonnen...of was het gewoon één dag? Hier is het winter....een soort Hollands zomerweer met een graad of 30 en 23 ´s nachts. We zijn er al helemaal aan gewend.....en Hollandse herfst temperaturen moeten we even niet aan denken....brrrrrrr!!

De groetjes van Mies en Leen aan iedereen!
    En 2x2 extra kussen voor de moeders!!