Playa Samara

October 12, 2009 in Costa Rica

Zozo....we zijn weer onderweg! We zijn langer in San Jose gebleven als gepland omdat we beide niet zo lekker waren. Heleen had te kampen met een keel ontsteking en ik had iets gegeten wat niet helemaal goed gevallen was. Kortom....een antibiotica kuurtje voor Heleen en voor de rest veel Uno spelen en flipperen bij het �casino� verderop in de straat.

Tevens ontmoette we een leuk stel in de stad...Julio en Carina uit Samara. Julio is daar directeur van de taalschool en Carina is een Duitse welke een taalcursus volgde en blijkbaar veel huiswerk heeft gekregen. Ze nodigden ons uit om een paar dagen naar Samara te komen als we beter waren omdat het weer daar veel beter was en er hele mooie witte stranden zijn.
    Het weer in San Jose wisselt nog al....de ene dag is het stralend mooi en de dagen erna is het bewolkt en vallen er fikse buien.
    Afgelopen weekend zijn we afgereisd naar Samara...5 uur met de bus (valt mee) en bij aankomst hadden Julio en Carina al een kamer voor ons geregeld bij Hotel Belverdere...Een leuk hotel bij het begin van het dorp...gelegen tegen een berg met uitzicht op zee. Door het laagseizoen hebben we nu een kamer met airco, tv, warm water voor $25 inclusief een heerlijk ontbijt....en de eekhoorns ontbijten met je mee op 2 meter afstand in de boom. En het weer is inderdaad fantastisch....!

We hebben de volgende dag een mountain bike gehuurd en zijn we met z'n vieren op pad gegaan voor een tocht van een uur naar een schitterend wit zandstrand. De tocht ging over blubberpaden en zelfs moesten we met de fiets boven ons hoofd door een rivier met sterke stroming klunen. Na twee flinke heuvels beklommen te hebben kwamen we aan bij een werkelijk schitterend wit strand....we hebben de blubber afgespoeld in de zee en heerlijk gezwommen.....en Heleen heeft mooie schelpen gevonden!