Cartagena

November 19, 2009 in Colombia ⋅ ☀️ 32 °C

Cartagena!!

Eerst even bijkomen!
    De eerste dagen in Cartagena hebben we carnaval gevierd en veel geslapen! Nog steeds worden we �s nachts wakker en denken we dat het bed schud....of dat we nog aan boord zijn van de TanGO....of hebben we meer last van de carnaval....hahahahaha.
    De optochten waren mooi, de muziek en de dans opzwepend...en we werden volgespoten met schuim, water en maizena en onder gesmeerd met allerlei kleuren verf. Gelukkig hebben we alleen maar oude kleren tegenwoordig en is er een laundry die alles weer schoon wast. We spraken na de carnaval de andere reizigers van de boot nog, maar die hadden minder geluk gehad met de carnaval. Luke z`n gezicht was volgespoten met schuim en vervolgens was hij beroofd....en bij Chell probeerden ze zijn camera uit zijn hand te trekken. Ja ....Colombia is oppassen af en toe...zeker bij dit soort grote evenementen. Later deze week was de sexual parade met veel travo,s, en de avond erop zaten we ineens op de derde rij van een modeshow midden in de stad...tussen de strakgetrokken en opgepompte modepoppetjes en andere naaisterfiguren. Hoezo afwisseling!!

Heleen heeft er een virus bij.....deze week is ze druk met mini kraaltjes rijgen met Kuna patroontjes welke ze zelf ontwerpt. Ik heb ook geprobeerd een armbandje te maken van twaalf rijen....het is een enorme klus. Gelukkig hebben we een koele kamer voor de warme middaguren.

Het oude centrum van de stad is erg mooi. De oude pandjes zijn schitterend en de muren hangen vol met allerlei kleuren bougainvilles. Overal schitterende doorkijkjes en mooi gekleurde pandjes! En tussendoor drinken we bij een stalletje op straat een lekker koud glas limonade met limoen of mandarijn. Heerlijk!!!

We hadden een Zwitsers restaurantje gevonden midden in het oude centrum. De kok had gisteravond een kaasfondue voor ons gemaakt en een lekkere fles witte wijn koud gelegd. Wat was dat lekker....Kaas...toch wel iets wat we beide missen op dit werelddeel!
    Gelukkig zijn er nog gekke koks!