• Day 214

Bogota

December 4, 2009 in Colombia ⋅ ⛅ 21 °C

Gisteravond kwamen we in het donker aan in Bogota. De reis duurde twee uur langer dan gepland, mede door een militaire check onderweg van alle documenten. Tevens duurde het nog ruim een uur om vanaf de stadsgrens bij de busterminal te komen. En....het was buiten bijna net zo koud als in de bus...wat een verschil. Ook loopt iedereen in lange broeken en jassen.....da´s effe geleden.....brrrrr...het lijkt wel Holland! En ook op de hotelkamer hebben we dekens op bed...das ook weer wennen!
    Bogota is groot...enorm groot! In deze stad wonen 10 miljoen mensen....hoeveel hebben wij er in heel Nederland ....16,5 miljoen? Toch merk je er weinig van.....er is enorm veel hoogbouw.....de infrastructuur is enorm goed.....het openbaar vervoer is zeer snel en goedkoop! Ook moesten we even in de rij staan om een ticket voor de taxi te krijgen maar dan heb je wel een vaste prijs en geen gekloot met chauffeurs die je naar een ander hotel willen rijden omdat ze dan extra geld kunnen vangen. Ja, we hebben het eerder meegemaakt dat ze onderweg je hotel willen bellen of zeggen dat het vol zit...we hebben al wat tafferelen meegemaakt en waren op alles voorbereid. Maar dit ging erg soepel. Gelukkig wist de chauffeur ons goedkope hotel snel te vinden in de wirwar van Calle´s, Carrera´s en Avenida´s....want het is qua straten we een enorme wirwar hier...pffffffff.

Ons goedkope love hotel was maar voor één ¨nachtje¨....vanmorgen zijn we even verderop naar een luxer hotel gegaan waar we een prijs voor langere tijd konden maken.
    Morgen gaan we op zoek naar iemand die ons wil leren dansen...of een dansschooltje.

We willen de salsa hier gaan leren dansen...met onze hollandse heupen.

Oh ja...morgen komt die Hombre Viejo bij jullie langs...we gaan hem missen dit jaar...perro, hacarle el saludo de nosotros!