• Day 262

Ga naar de markt....

January 21, 2010 in Ecuador ⋅ ⛅ 16 °C

Donderdag ochtend vertrokken we naar Saquisili om naar de markt te gaan en daarna door te reizen naar het kratermeer van Quilotoa. We gingen samen met een Engels en Australisch stel...en de kinderen van de eigenaar moesten even afgezet worden bij school....dus moesten er een paar in de bak. Onderweg nog even geld gehaald om leuke dingen te kunnen kopen....

De eerste stop was de veemarkt. Gewoon een groot kruispunt met een kaal veldje waar handjeklap werd gedaan voor allerlei vee. Een stofbende met veel schreeuwende dieren die niet van baas wilden ruilen...of juist wel! Wat kwamen we allemaal tegen.....varkens in allerlei kleuren....schapen....kippen....lama�s....koeien...etc. Wel leuk om even wat leuke plaatjes te schieten...maar we hebben niets gekocht. De aankopen werden trouwens gewoon onder in een luik van de bus gepropt bij de andere boodschappen om mee naar huis te nemen. Hopelijk kunnen ze de plas even ophouden....

Daarna gingen we door naar de andere markt met allerlei gebruiksartikelen en voeding. Hier hebben we ook leuke plaatjes geschoten en leuke aankopen gedaan. Met name kleding en stoffen hadden onze bijzondere aandacht....