• Day 264

Latacunga

January 23, 2010 in Ecuador ⋅ ⛅ 21 °C

Na een aantal dagen hoog in de bergen zijn we afgezakt naar Latacunga om de mail te kunnen lezen, om even de droge lippen en de rode gezichten rust te geven en om de volgende stappen te plannen aan de hand van de mails welke we verstuurd hebben voor de volgende locaties.
    Soms gaat het namelijk heel makkelijk....je pakt de bus....gaat naar de volgende bestemming....zoekt in de Lonely Planet naar een hostel....neemt een taxi of bus....en loopt naar het hostel.....en klaar is kees. Maar hier gaat het iets minder makkelijk tot nog toe. De Lonely Planet van centraal Amerika was recenter en beter qua informatie dan de Planet van zuid Amerika. De informatie klopt vaak helemaal niet....zo gingen we op pad naar San Gil in Colombia...volgens de Planet een klein gezellig stadje met 30.000 inwoners.....en het bleek een stad met 400.000 inwoners te zijn. Per land is het afhankelijk van de schrijver....en per land is de informatie weer verschillend. In Ecuador hebben we het probleem dat we mooie internet sites vinden van leuke hikes...maar dat het e-mail adres niet klopt...er niet gereageerd wordt...de telefoonnummers niet kloppen....en dat maakt het lastig!!

Nu dus weer even twee dagen plannen en internetten...
    Morgen reizen we door naar Cuenca....een uurtje of tien bussen naar het zuiden.