Feest!

April 7, 2010 in Bolivia ⋅ ☀️ 28 °C

Rurrenabaque is leuk! De vegetatie is hier weer compleet anders dan in Coroico. Het plaatsje is relaxed en de straten zijn heel breed. Het belangrijkste vervoersmiddel hier is de brommer taxi...doet een beetje oosters aan. We zijn hier precies op het goede moment.....het regenseizoen is voorbij...de vegetatie is prachtig.....geen muggen en sandfly�s (in Coroico zijn we beide werkelijk lek geprikt) maar wel weer knalblauwe vlinders (die zich helaas niet laten fotograferen)....en de temperatuur is heerlijk. We werden gewaarschuwd voor hoge luchtvochtigheid en meer dan 32 graden....maar in Rurrenabaque is het koeler.
    Hotel Oriëntal ligt aan het centrale park....maar is heerlijk rustig. We hebben een typische tropenkamer....geen ramen maar gaas....en geen dekens maar een dun lakentje....in La Paz lagen we nog onder drie dekens. Het is hier ook iets lager....zaten we in La Paz nog tegen de 4000 meter...zitten we in Rurrenabaque op 230.

Vandaag is het feest....Heleen is jarig! We hebben unaniem besloten dat we beide dit jaar niets aan onze verjaardagen doen, en het volgend jaar pas vieren! Ondanks dat hebben we onszelf gisteravond wel getrakteerd op een borreltje en gaan we vanavond ergens lekker eten. We zullen het niet te laat maken want morgen ochtend gaan we de pampas in. Vanavond nog even een kleine rugzak inpakken met wat spullen voor drie dagen. We zijn benieuwd....o.a.zwemmen met roze dolfijnen en piranha�s vissen...

Eerst nog even lekker ontbijten morgenvroeg....altijd weer een leuk begin van de dag in hotel Oriëntal.