Links of Rechts?

April 13, 2010 in Bolivia ⋅ ⛅ 31 °C

We hebben een besluit genomen. We moesten kiezen tussen terug bussen naar La Paz en daar vandaan naar Santa Cruz....of vanuit Rurrenabaque bussen naar Trinidad en daarna naar Conception (daar in de buurt) waar we vrijwilligers werk gaan doen. Het is het einde van het regenseizoen....en de wegen zijn nog niet helemaal droog...we horen verhalen over mensen die de bus uit moeten om hem uit de modder te duwen......maar de weg schijnt begaanbaar te zijn.....en de reisduur schijnt 14 uur te zijn (al hebben we verhalen gehoord dat dat langer is).
    Ook de eigenaar van ons hotel bevestigd de lange reisduur (vaak meer dan 20 uur) naar Trinidad en voegt er aan toe dat er vaak geen zitplaatsen meer zijn als de bus in Rurrenabaque aankomt. Tevens kun je vaak nog een aantal uur op de terminal zitten wachten tot ie op komt dagen en moet je zelf weer op zoek naar de juiste bus....beetje vergelijkbare situatie als vanaf Coroico dus. De bus mag dan wel veel goedkoper zijn, maar we hebben besloten om toch te gaan vliegen morgen. Om acht uur moeten we ons melden voor de incheck op het kantoor in het dorp. We zijn benieuwd naar het gewicht van onze bagage want boven de 15 kilo p.p. moeten we bijbetalen ( 0,50 eurocent per kilo...hahaha). Vervolgens gaan we met de taxi naar Reyes om daarvandaan om 10.30 naar Trinidad te vliegen....aankomst 11.40 uur.....lijkt wel op de vlucht naar de Corn Islands van vorig jaar.

Verder zijn we lui...zijn we via internet alweer een aantal zaken aan het regelen voor in Nederland zoals de verzekeringen en de zorgverzekering, hebben we onze oude Uno weer terug gekocht en zijn we al weer aan het bomen over werk. Gisteren dachten we een dagje rustig aan het zwembad te liggen maar werd onze rust verstoord door een geel blauwe vogel (ja Margreet, die bestaan ook, zie foto....we gaan trouwens in de buurt van Trinidad proberen een dagje met de vissers mee te gaan om nog meer roze vriendjes te spotten). Tja...het is al weer 13 April.....nog anderhalve maand.....het lijkt nu wel nog sneller te gaan!!