Cameron Highlands

August 29, 2018 in Malaysia ⋅ ⛅ 21 °C

Vanmorgen om 10.00 uur vertrokken voor een tocht van goed vier uur van Kuala Tahan naar Tanah Rata. Onderweg vooral palmbomen gezien, iets waar de economie van Maleisië op draait, Palmolie. We zien op deze route het landschap wel veranderen. Behalve de hoogte verandert ook de vegetatie. De palmbomen maken plaats voor meer struiken en gewassen en eenmaal in de buurt van de Cameron Highlands zien we al wat er nog meer goed is voor de economie, thee! De eerste theeplantage komt in zicht en het uitzicht is fenomenaal. Het lijkt wel een lappendeken. Wat bijzonder om te zien.

We zetten de koffers in ons statige Century Pines Resort en gaan gelijk op onderzoek uit. Eerst door de hoofdstraat geslenterd en even geluncht. Dit keer kennis gemaakt met de Indiase keuken. De eerste stop is bij een van de vele strawberry farms. Ze verkopen er niet alleen aardbeien maar alles wat je van aardbeien kunt maken. Het zelf plukken hebben we niet gedaan. Ook verkopen ze er kamer- en tuinplanten en sla. Grappig is dat deze aardbeien naar Nederland worden geëxporteerd. Daarna een stukje doorgereden en de vlindertuin bezocht. Niet heel bijzonder als je in diergaarde Blijdorp bent geweest maar leuk om te zien. Ook de nodige reptielen, insecten en andere kleine dieren gezien. Dit alles in een (overdekte) bloeiende tuin.