Drømmeland ❤️ - på flere måder

August 20, 2023 in Canada ⋅ ⛅ 14 °C

Vi overlevede at være et døgn på Historic Creek Hat og levede totalt primitivt, dog havde vi vores eget bad/toilet 🥳🤣
    Men det var sjovt at opleve.

Vi skulle selvfølgelig tjekke de diverse skovbrande der huserer i
    B.C., men vores påtænkte rute var heldigvis ikke generet, så vi drog afsted. Det var en rigtig skøn bjergtur på highway 99 (også kaldet Duffey Lake Road) med mange stigninger og hårnålesving 🚗 En virkelig smuk tur.
    Lige pludselig i den smukke natur, fik vi øje på toget ‘Rocky Mountaineer’. Luksustoget der i tidernes morgen fik os til at drømme om en rejse til Canadas smukke land 🚃🚃

Vi er nu landet i Whistler og det er mere end fantastisk…. ❤️
    Vi har besluttet at droppe de oprindelige 3 dage i Vancouver, og slutte vores drømmeferie i Whistler. Vi er blevet opgraderet til den skønneste lejligheds suite midt i centrum med pool, altan, p-kælder mv… vi har brug for at fordøje alle de sanselige indtryk vi har fået undervejs på de 2 1/2 uge vi har været afsted! Nu vil vi nyde Whistler på e-cykel, få spillet noget golf (som vi savner), shoppe og bare nyde bylivet, uden at tænke på hvad “den lille” kuffert skal indeholde i morgen 💪😍

Vi vil HELT sikkert skulle opleve Vancouver på et tidspunkt - men det bliver ikke på denne ferie!

Vi har været ret heldige ift. skovbrandene. Vi har ‘kun’ taget en enkelt omvej og har oplevet noget røg i Revelstoke og på nogle af de strækninger vi har kørt.
    Nogle af de steder vi har været tidligere, er enten hårdt ramt af brandene, eller lukket for turister, for at kunne huse de mange tusinde mennesker der desværre er blevet evakueret fra brandene.
    Der er erklæret undtagelsestilstand i hele British Columbia, og de anbefaler at man dropper unødvendig kørsel.
    Vi har kun små 150 km tilbage på Canadas veje, i et område der pt. ikke er ramt af skovbrande. Så vi forventer ikke at blive ramt.
    Men vi ville ellers rigtig gerne blive meget meget længere 😍