June - July 2015

Santiago de compostela

July 23, 2015 in Spain ⋅ ⛅ 18 °C

Efter 812 km vandring har vi nått vårt mål, Santiago de Compostela. En fantastisk vandring med många intressanta människor och möten. Fantastisk natur och vädret har varit perfekt. El Camino, det blir fler ggr.

Iglesia Santa Eulalia

July 22, 2015 in Spain ⋅ ☀️ 22 °C

Kvällsgudstjänst på italienska. Avslappnat och skönt. Många pilgrimer. Nattvard och välsignelse. Mycket vacker kyrka med enorm snäcka.

Pedrouzo för härbärge

July 22, 2015 in Spain ⋅ ☀️ 22 °C

Sista härbärget innan vi anländer till Santiago de Compostela imorgon förmiddag. Idag var det en vacker vandring med mycket upp- och nerförsbackar i trollsk lövskog med en hel del eucalyptusträd. Vädret är fortfarande fantastiskt med 28 grader. På det här stället som vi skall bo på inatt så finns det en bastu. Klart att Måns och jag måste testa den. Vi får hela 30 minuter till vårt förfogande. Det blev mycket varmt men skönt var det.Read more

Ribadiso de Baixo

July 21, 2015 in Spain ⋅ ⛅ 24 °C

Framme vid härbärget efter en dags fantastisk vandring på skogsstigar. Mycket upp och ner men det har man lärt sig att tackla. Härbärget ligger ute på landet med ett litet vattendrag bredvid. Mycket trevligt. Temperaturen håller sig runt 28 grader så det är lite svalt. Tvätten startad. 40 km kvar.

Melide

July 21, 2015 in Spain ⋅ ⛅ 23 °C

Lunch

Plas de Rei

July 20, 2015 in Spain ⋅ ⛅ 26 °C

Härbärge mitt i stan. 25 km trevlig vandring med många medvandrare. Det lugnade ner sig mot slutet. Nu är de flesta härbärgena fram till Santiago Compostella fullbokade. Anna har sett till att vi har någonstans att bo under resten av tiden.

Portomarín

July 19, 2015 in Spain ⋅ ☀️ 27 °C

Lite bilder från dagens vandring. Tre präster har vi träffat på under vandringen. Här är den senaste. Ibland får vi sällskap av kor. Idag stod det en säckpipeblåsare längs stigen.
    Fler kyrkor och statyer samt en bild från bron in till Portomarín som visar på anstormningen av pilgrimer.