Torghatten

June 22, 2020 in Norway ⋅ ⛅ 25 °C

Etter Klubben rundt, kjørte vi ut til Torghatten Camping.

Hullet i Torghatten har jeg besøkt flere ganger, så det er ikke noe mål denne gangen. Derimot, så er toppen av hatten mer attraktiv ⛰ Den er ganske beskjeden med sin høyde på 258 moh., men krever litt klatring for å komme til toppen. Det var fortsatt tidlig på ettermiddagen når vi kom hit og vi er for eventyrlystne til å bare slappe av en hel ettermiddag, så Zorro ivret etter å legge ut på en ny tur 🐕 Jeg var litt usikker på om vi greide å komme oss opp de bratteste partiene, da det er klatring langs en kjetting. Men, Zorro har et klokt hode og takler utfordringene. Ser det umulig ut, så venter han på hjelp for å komme opp. Og jo mere vi samarbeider for å komme opp, jo morsommere blir turen. Han skjønner tydelig hva dette går ut på, nemlig å nå toppen sammen 🥰
    I stedet for å gå samme ruten ned igjen, fortsatte vi nordover og ned på nordsiden av fjellet. Det var bratte partier med skumle stup her også, men ingen klatring.

Det har vært en endring i været til det bedre i løpet av dagen. Etter en tropenatt, steg temperaturen til 27 °C midt på dagen. Utover ettermiddagen har temperaturen sunket jevnt og trutt ned til 15 °C nå kl. 20, og det har skyet til og havtåken har lagt seg rundt toppene. I morgen er det meldt klarvær og 25 °C igjen 😅